Skillnad på Rieju drac/spike?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Skillnad på Rieju drac/spike?

Inlägg av Lucasosterberg »

Hej! Vad är det för skillnad på Rieju spike och drac?
Tvatte
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 mars 2016, 00:06

Inlägg av Tvatte »

Spike har sm däck och drac har cross däck, det är enda skillnaden
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

Tvatte skrev:Spike har sm däck och drac har cross däck, det är enda skillnaden
Okej, tack! Går det att byta till sm däck på dracen utan problem eller måste man byta hela fälgen?
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Finns sm däck som passar till drac. Men självaste fälgarna i sig är ju olika slags så det ser ju bättre ut med ordentliga sm däck, brukar se lite "B-aktigt" ut med sm däck på crossfälgar, men sen kanske det är pengarna som styr?
Båda alternativen funkar men får jag säga det själv så ser det bäst ut med sm fälgar om du nu ska ha sm däck på :P
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Raggarn1337 skrev:Finns sm däck som passar till drac. Men självaste fälgarna i sig är ju olika slags så det ser ju bättre ut med ordentliga sm däck, brukar se lite "B-aktigt" ut med sm däck på crossfälgar, men sen kanske det är pengarna som styr?
Båda alternativen funkar men får jag säga det själv så ser det bäst ut med sm fälgar om du nu ska ha sm däck på :P
SM är strikt 17" fram och 17" bak, möjligen 16.5" fram ibland, så nej finns inga SM däck som passar Dracs 21" fram och 18" bak.
jonte101001
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 12 april 2016, 20:07

Inlägg av jonte101001 »

rärox skrev:
Raggarn1337 skrev:Finns sm däck som passar till drac. Men självaste fälgarna i sig är ju olika slags så det ser ju bättre ut med ordentliga sm däck, brukar se lite "B-aktigt" ut med sm däck på crossfälgar, men sen kanske det är pengarna som styr?
Båda alternativen funkar men får jag säga det själv så ser det bäst ut med sm fälgar om du nu ska ha sm däck på :P
SM är strikt 17" fram och 17" bak, möjligen 16.5" fram ibland, så nej finns inga SM däck som passar Dracs 21" fram och 18" bak.
Jo det finns det, min kompis kör drac, orginal crossfälgar med sm däck...
Skriv svar