Vevbyte eller ej?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Vevbyte eller ej?

Inlägg av Liiind »

Hej, är det nödvändigt att byta till en lite värre vev än org om jag byter till "Stage sport PRO MKII 50cc"? Känns som att den måste varva betydligt mindre än 70cc versionen på denna cylinder men jag vet ej...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Varva mindre gör den knappast, men den utvecklar lägre kraft och belastar veven mindre.

Men en 50cc sport är ju inte långt från original. Är originalvev fräsch behöver du inte byta den
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Inlägg av Liiind »

Okej, för mig står det mellan polini 70cc sport och den där stage 6 sport PRO mk2 50cc... Vilken borde jag välja? Ge gärna argument för varför, är alltid kul o veta grejer om cylindrar o sånt!:)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Beror ju helt på vad du är ute efter. Vill du ha maximalt med effekt är en större cylinder att föredra.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

70cc..... :roll:


50cc är som kasta pengar i sjön... inte värt effekten
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Inlägg av Liiind »

Ja men jag blir bara då osäker då det står på TS att MK2 50cc:n kan leverera 10hk, liksaså polini 70cc... Helst av allt skulle jag vilja skaffa MK2 70cc men då måste jag ju byta vev, jag är fullt medveten om att de går en sport cylinder men med sena kraft o varv känns det osäkert att köra org vev :roll:
Skriv svar