Puch maxi går dåligt

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

CrazySebbe
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 januari 2016, 12:49

Puch maxi går dåligt

Inlägg av CrazySebbe »

Tjenare, har letat runt en del på Internet men hittar inget svar på min fråga som lyder såhär:

Efter jag bytt till 50cc sport, jamarcol effektrör och 15mm förgasare så kan jag inte få den att gå riktigt. Den har ingen tomgång även om tomgångsskruven är inskruvad max. Och den går dåligt i starten, den reagerar dåligt vid gaspådrag och degar sig upp i högre farter. Efter 30km/h och uppåt går den finfint.

Förästen så finns de varken luftskruv eller lågfartsmunstycke. Ändra nålen verkar inte göra någon större skillnad heller.

Vore tacksam för svar mvh // Sebbe
CrazySebbe
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 januari 2016, 12:49

Inlägg av CrazySebbe »

Ingen ?
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

CrazySebbe skrev:Ingen ?
Har du provat byta munstycke i förgasaren nåt är ju fel när du måste ha tomgångsskruven ända in sen får du kolla vart han går bäst på nålen när du hittat rätt munstycke. Vad har du för luftfilter på?.
CrazySebbe
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 januari 2016, 12:49

Inlägg av CrazySebbe »

MacGyver84 skrev:
CrazySebbe skrev:Ingen ?
Har du provat byta munstycke i förgasaren nåt är ju fel när du måste ha tomgångsskruven ända in sen får du kolla vart han går bäst på nålen när du hittat rätt munstycke. Vad har du för luftfilter på?.
Som bäst går den med nålclipsen på andra clipset uppifrån, men ändå inte "bra" . Det står inget på varken munstycke eller sidan jag köpte förgasaren på.om vad det är för storlek
Skriv svar