Nån som är kunnig? Tomos

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Nån som är kunnig? Tomos

Inlägg av Luddelump »

Hej, Har en ny införskaffad Tomos quadro 03 som hade stått i garage med gammal soppa i 3 år. så jag tänkte få igång den och fixa den. den startade (rusade) men körde inte med den gamla soppan utan tömde den gamla soppan rengjort förgasaren och bytte tändstiftet. Den startade och gick dock så ville den den rusa pga tjuvluft vid insuget som jag återgärdade. då gick den men hackade osv vid urvarvning, så testade choke'a lite men då dog den då den hängde sig, har nu fått ur choke men nu så vill den inte äns starta knappt, startar ibland och tänder lite då och då och den går lite halvdåligt när man väl fått igång den. någon som har en ide om vad som kan vara fel?

bild på tändstiftet:
http://www.ladda-upp.se/bilder/jrkxtuybhzirep/

blir bara dum i huvet av att försöka förstå mig på det hela men min gissning är att det är förgasaren som är något fel på

alla tips välkomnas :)
"there are no speed limits on the road to success"
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Ta ur och värm tändstiftetgängans med en ciggtändare så länge att det blir varmt där tändhatten sitter.. Du värmer vid gängorna naturligtvis.. Dränks stiften så kan dom dö och med mycket värme så brukar det gå att lura igång dom igen..

Mvh moddlaren
moddlaren trimma lungt
Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Inlägg av Luddelump »

okej tack så jätte mycket ska testas.
"there are no speed limits on the road to success"
Skriv svar