Moppen dör när den är varm

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Andreas493
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 juni 2016, 15:49
Ort: Åkersberga

Moppen dör när den är varm

Inlägg av Andreas493 »

Hej! Har köpt en Aerox 2012 för ett par dagar sedan och jag märkte att om jag hade kört ett tag med den så blev den svår att starta. Jag bytte tändstift. Det som satt i innan var en ngk b4hs men enligt manualen skall det vara br8hs så jag satte i en sådan. Nu startar den alltid. Dock så uppstod ett annat problem vid detta tillfälle. Om jag startar den när jag inte har kört någonting så går den jätte bra men såfort jag kör i typ 5 min så börjar den dö när jag kör långsamt. Det verkar som om den typ får slut på bensin eller något men så fort jag börjar gasa och kör fort igen så går den perfekt. Tänk er att moppen börjar få slut på bensin och den liksom hackar frammåt. Jag kan stå stilla på tomgång rätt så länge utan att den dör men så fort jag börjar köra långsamt så dör den om jag inte skyndar mig upp i en snabbare fart.

Är det någon som vet varför? Mvh/ Andreas.
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Inlägg av dcp416 »

kan vara skit i något av munstyckerna, 4a på stifftet va fett varmt,
hur e den trimmad?
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Andreas493
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 juni 2016, 15:49
Ort: Åkersberga

Inlägg av Andreas493 »

dcp416 skrev:kan vara skit i något av munstyckerna, 4a på stifftet va fett varmt,
hur e den trimmad?
Har bara dragit v-ringen, den har varit trimmad dock. Kan det vara så att med de kallare stifter orkar den inte förbränna all bensin som kommer in i förbränningskammaren? Kan jag isådannafall göra så att det kommmer mindre bränsle?
Skriv svar