Ludixen startar inte, vad kan vara fel?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Blackcobra098
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 7 mars 2016, 20:44

Ludixen startar inte, vad kan vara fel?

Inlägg av Blackcobra098 »

HJÄLP
Nu är det så att moppen inte startar,

Det börja med att den gick dåligt så jag kolla runt lite och där satt tejp över chokehålet på förgasare, okej tänkte jag och plocka av den, satte på filter och beställde choke, just då gick den som ett skollat ollon så jag tänkte passa på att byta vikter, dra vringen och sätta på sportluft, efte ratt jag satt på sportluft gick den dåligt så plocka av den, drog vringen istället och satte i hälften lättare vikter, ja jag satte dem varannan, den gick då ännu bättre än innan, nu när man ska starta den tre dagar senare så startar den inte, choken är påsatt, funkar inte utan heller, topplockspackningen e bytt nyligen.

Den får gnista, det kommer bensin till stiftet, där e nytt stift men den startar ändå inte, inte ens på startgas, vad kan vara fel

Är en Ludix blaster :evil: :evil:
Senast redigerad av Blackcobra098 den 11 juni 2016, 14:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Byt rubrik annars låser jag tråden.

Finns ingen del av ditt problem som är akut
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Re: Hjälp snabbt!

Inlägg av dcp416 »

Blackcobra098 skrev:HJÄLP
Nu är det så att moppen inte startar,

Det börja med att den gick dåligt så jag kolla runt lite och där satt tejp över chokehålet på förgasare, okej tänkte jag och plocka av den, satte på filter och beställde choke, just då gick den som ett skollat ollon så jag tänkte passa på att byta vikter, dra vringen och sätta på sportluft, efte ratt jag satt på sportluft gick den dåligt så plocka av den, drog vringen istället och satte i hälften lättare vikter, ja jag satte dem varannan, den gick då ännu bättre än innan, nu när man ska starta den tre dagar senare så startar den inte, choken är påsatt, funkar inte utan heller, topplockspackningen e bytt nyligen.

Den får gnista, det kommer bensin till stiftet, där e nytt stift men den startar ändå inte, inte ens på startgas, vad kan vara fel

Är en Ludix blaster :evil: :evil:
höj huvudmunstycket ca 10 storlekar, och justera med låg och luftintaget skruvarna
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Re: Hjälp snabbt!

Inlägg av Pelsnernels »

dcp416 skrev: höj huvudmunstycket ca 10 storlekar, och justera med låg och luftintaget skruvarna
Startar den inte med startgas heller så kan det ju inte vara bensinen iallafall?

Skulle tro på tändningen, har du testat med ett nytt tändstift bara?
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar