RE: Svårstartad Röd 3 Hjulig Amica MopedBil Hjälp

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

RE: Svårstartad Röd 3 Hjulig Amica MopedBil Hjälp

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Alla Jag Har En Mopedbil det Är En Röd 3 Hjulig Amica Den Har 4 Växlar Och Är Back Växlad Den Är Och Ser Precis Ut Samma Sak Som En Person Bil Med Halv Stor Ratt Koppling Broms Och Gas Pedaler Det Är Så Att Min Samma Röda 3 Hjuliga Amica Mopedbil Den Är Och Har Liksom Blivit Svårstartad Status Med På Den Här Bilen Den Startar inte Just Nu Först Efter När Att Jag Trodde Kanse Att Det Var Batteriet Som Det Var Kanse Någåt Fel På Med Så Jag Köpte Ett Nytt Batteri Hämtade Monterade Och Satte Dit Ett Helt Nytt Batteri Från Biltema Min Granne Hjälpte Mej Med Att Montera Och Sätta Dit Det Nya Batteriet Från Biltema När Jag Kopplade Och Satte Dit Det Nya Batteriet Sås Startade Och Motorn Gick igång Direkt På Första Försöket Och Jag Lyckades Eller Klarade Att Köra O Åka 3 Kilometer Sen Dog Min Amica Mopedbil Jag Fick Motor Stopp Och Det Blev Motor Haveri Den Stannade Och Blev Kvar Stående i Flera Timmar På Vägkanten intill Nära En Gång Väg Och Tunnel Väg Längs Vägen Som Jag Var Ute Och Åkte Ensam På Med Den Fina Mopedbilen Amica Jag Har Även Hela Tiden Letat Efter Och Kollar Fortfarande Efter Om Det Finns Några El Ström System Kablar Undrar Om Det Finns Någån Kabel Som Har Gått Av Kanse Det Finns Någåt Som Står Framför i Vägen Om Någånting Spökar Om Någånting Blockerar Eller Som Gör Så Att Någånting Hindrar Eller Orsakar Som Gör Så Att Den Gamla Sachs Motorn Till Min Röda 3 Hjuliga Amica Mopedbil Från 1970 Allså Det Är En inte Vill Starta Eller Att Motorn inte Vill Gå i Gång Överhuvud Taget På Någått Sätt Jag Har Även Dragit Loss Det Gamla Tändstiftet Jag Monterade Och Satte Dit Ett Helt Nytt Tändstift Till Motorn Från Japanska NGK Och Mekonomen Provade Och Testade Att Starta Om Motorn På Nytt igen Men Nej Den Startade inte Mer igen Jag Har Gort Allt Och Allting För Att Få Fart På Den Och För Att Komma igång Med Den Men Den Går Fortfarande inte Att Starta Jag Jag Vet inte Vart Luckan ingången Eller Tanken Till 2 Takts Motor Oljan Tas in För Att Fylla På Med Helt Nytt Färskt 2 Takts Olja Från Shell Eller Motul ifall Om Jag Behöver Göra Det Att Om Jag Kanse Måste Fylla i På Med Helt Nytt Rent Fräscht 2 Takt Motor Olja jag Även Tankad i och Full Tankat Med Helt Nytt BlyFri Bensin 95 Oktanig Den Förra Ägaren Sa Till Mej Att Jag Skulle Spruta På Med Biltemas Bromsrengöring Eller Startgas På Eller i Luft Filtret Som Finnd Och Sitter Nära Vid in Till Motorn Jag Sprutade På OkQs Start Gas i På Hela Motor Rummet Men Nej Den Vill Fortfarande inte Starta Jag Undrar Om Det Finns Någån Förgasare Eller Cdi Box Någån Annan Som Säljer Sin Egen Amica På Blocket Som Jag Frågade Om Till Vad Det Var Eller Kunde Vara För Fel Med Den Svår Startade Amican Så Sa Han Att Det Kan Troligen Vara Cdi Boxen Som Behöver Kanse Bytas Eftersom Att Jag Har Alldrig Sett Och Vet inte Häller Vad Det Är För Typ Av Cdi Box Och Har Alldrig Sett Cdi Boxen Till Den Röda Amican Så Vet Jag Häller inte Vad Eller Jag Ska Göra För Att Byta Cdi Boxen Skulle Ni Eller Någån Här På Two Stroke Rider Kunna Hjälpa Mej Med Att Att Göra Någånting Nödvändigt Om Det Nu Skulle Bli Eller Vara Till Någån Nödvändighrts Sak Att Göra Och Gå Vidare Med Jag Kanse Ska Byta Ut Eller Rengöra Någånting För Att Kunna Starta Och Få igång Motorn Och Hela Min Amica För Få Liv i Den Så Att Den Kommer igång igen Finns Någån Det Eller Alla Som Hänger På Med Här På Hela Moped Forumet På Two Stroke Rider Som Har Någån ide Några Bra Förslag Att Ge Mej Tips Eller Råd Gör Mej Vad Tror Ni Att Felet Är Eller Kan Var Mvh / Erik Jasonström[/img]
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

Obvious troll.

Tråd låst.
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Skriv svar