Motorlampan lyser ibland! HJÄLP FORT

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

CrazyScooter
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 maj 2016, 19:59

Motorlampan lyser ibland! HJÄLP FORT

Inlägg av CrazyScooter »

Jag har en sprillans ny aerox 4 2016 som gått 67Mil utan problem. Men här om dagen så började motorlampan lysa och har ingen aning varför? Kan man fortfarande åka med den utan att skada mopeden eller ska man lämna in den till en verkstad? Lampan slutade lysa när jag åkte iväg med den.
Den är inte trimmad!

Vore tacksamm för snabbt svar! :?
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Det är väl service lampan tror det är samma som på dom nyare Yamaha neos 4t också så det är nog dags att göra ett oljebyte.
CrazyScooter
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 maj 2016, 19:59

Inlägg av CrazyScooter »

MacGyver84 skrev:Det är väl service lampan tror det är samma som på dom nyare Yamaha neos 4t också så det är nog dags att göra ett oljebyte.

Okej tack men kan man fortfarande använda den utan att skada moppen
Senast redigerad av CrazyScooter den 31 maj 2016, 20:25, redigerad totalt 1 gånger.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Eftersom den är ny så antar jag att du har garanti på den? Isåfall så ska du utnyttja garantin och lämna in den!
CrazyScooter
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 maj 2016, 19:59

Inlägg av CrazyScooter »

Raggarn1337 skrev:Eftersom den är ny så antar jag att du har garanti på den? Isåfall så ska du utnyttja garantin och lämna in den!
Aa funderade på det!
Användarens profilbild
Logic
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2016, 17:36

Inlägg av Logic »

Om du inte har någon olja i den så borde du inte åka. Ta den bara till dom som du köpte den från eller gå till Yamaha Center.
Skriv svar