Derbi drar bensin som fan, hjälp!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Christoffervr
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 6 maj 2016, 12:39

Derbi drar bensin som fan, hjälp!

Inlägg av Christoffervr »

Hej har en Derbi Senda sm 05 som jag nyöigen trimmade och nu drar den säkert 2-3L milen. Fulltankade bara för några dagar sedan och sen dess har jag åkt 2 mil och nu har jag bara 1/4 kvar i tanken. Innan drog moppen 0,2 milen vilket var mycket bensin snålt. Har även kompisar som har trimmat det samma och de drar inte mer en 0,5 milen så hur är det möjligt att min drar så mycket. Jag har kollat efter läcka men hitta ingen. Det jag har gjort är att rensa hela orginal röret på pluggar så nu är de ingen blintarm / egr kvar. Innan de drog jag pluggen i luftburken och då gick jag upp till storlek 72 och efter de har jag inte gått upp något i munstycken. Kollade tändstiftet när jag kommit hem och de var väldigt tort och svart. Men att det är fel munstycke kan väll inte påverka att den slukar flera liter milen. Flera liter milen drsr ju knappt v8 motorer. Kom med förslah tack och så snabbt som möjligt då de inte ät så ekonomiskt med så mycket bensin
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Det är inte så att någon varit och slangat av dig?
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Christoffervr
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 6 maj 2016, 12:39

Inlägg av Christoffervr »

TheAndersson skrev:Det är inte så att någon varit och slangat av dig?
det tror jag inte. får väll kolla innan jag går ifrån den nästa gång. Men har ju tanklås men de är ju inte så svårt att bryta upp de bara bryta ner en mejsel och vrida runt. Den har ju bara varit på min parkering och vid skolan och där hsr jag aldrig hört stt någon har blivit bestulen på bensin med det äe ju ändå värt stt kolla. Tack för förslaget mvh chridtoffer
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Tanklås? Är ju bara rycka bensinslangen och tömma den vägen :)

Antar att tanklocket är tätt? Annars kan det läcka ut därifrån nu när det är så varmt
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Christoffervr
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 6 maj 2016, 12:39

Inlägg av Christoffervr »

TheAndersson skrev:Tanklås? Är ju bara rycka bensinslangen och tömma den vägen :)

Antar att tanklocket är tätt? Annars kan det läcka ut därifrån nu när det är så varmt
tanklocket är tätt vad jag vet, har iallafsll inte märkt något. Men har svårt att de e tro att någon har slangat. För fick helt random soppatorsk innan jag tanka förra veckan och samma då då hade jag bara åkt 4 mil ca på en fulltank förut åkte jag 7 mil på 1,4L vilket är mer rimligt
Skriv svar