Hjälp med cylinder

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Logic
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2016, 17:36

Hjälp med cylinder

Inlägg av Logic »

Tjenare,

Jag skaffade nyss en Yamaha Aerox -05 från blocket. Den var lite risig men har stylat rätt mycket som att t.e.x byta kåpor.

Idag när jag bytte rör till ett Stage 6 Pro Replica [http://www.twostroke.se/product.asp?product=10206] så såg jag att båda skruvarna inte var inne i det gamla röret. Sen så såg jag att den andra sidan hade spruckit så att man kunde inte skruva in det (i cylindern).

Min kompis var med mig och han sa direkt att vi ska avstå att köra den för att då kan andra sidan spricka också och att jag måste byta cylinder.

Finns det någon annan utväg? Orkar verkligen inte byta till cylinder, vill ba ut o köra.

Om det är den ända utvägen, vilken 50cc cylinder rekommenderar ni till en 2005 Yamaha Aerox? Vill inte ha någon 70cc eller någon "sport edition". Vill ba ha något som funkar bra. Priset ska inte vara över 1200kr.
Användarens profilbild
Logic
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2016, 17:36

Inlägg av Logic »

Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Du vill alltså ha en originalliknande cylinder och inte någon sport eller så, som ger någon extra hästkraft? :P
Isåfall så fungerar den cylindern utmärkt.
Användarens profilbild
Logic
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2016, 17:36

Inlägg av Logic »

Raggarn1337 skrev:Du vill alltså ha en originalliknande cylinder och inte någon sport eller så, som ger någon extra hästkraft? :P
Isåfall så fungerar den cylindern utmärkt.
Ja exakt, men finns det ingen annan utväg än att köpa en ny cylinder?
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Ptja ingenting är omöjligt. Kan komma på en del olika grejer som kan fungera men det är då bara slöseri på tid och pengar så du tjänar alltså tid och pengar genom att köpa en ny cylinder... Skadar dessutom inte med en ny kolv och cylinder om den aldrig fått en ny på över 10 år ;)
Användarens profilbild
Logic
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2016, 17:36

Inlägg av Logic »

Raggarn1337 skrev:Ptja ingenting är omöjligt. Kan komma på en del olika grejer som kan fungera men det är då bara slöseri på tid och pengar så du tjänar alltså tid och pengar genom att köpa en ny cylinder... Skadar dessutom inte med en ny kolv och cylinder om den aldrig fått en ny på över 10 år ;)
Alright, så den är bra? Ingen kinaskit kvalité som kommer att behövas att bytas snart?

Annars tack så mycket!
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Jag har ingen erfarenhet av den cylindern men jag vet att Motoforce gör en hel del "originalliknande" cylindrar vilket jag haft på lite olika mopeder som har fungerat bra.
Skriv svar