Hjälp med cp moppe

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Cpt. Sneballe
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 maj 2016, 22:17
Ort: huddinge

Hjälp med cp moppe

Inlägg av Cpt. Sneballe »

Snälla läs även fast jag skrev mycket, behöver verkligen tips och råd angående denna skrothög

Har en Yamaha Neos 01 med helt nyrenoverad motor.
Polini 70cc sport
Malossi mhr multivar variator med vit tryckis o röda kopplingsfjädrar
4,5 variator vikter
Malossi fly-clutch koppling
Yasuni Carrera 21 trimrör
Original cdi box

Den går FORT SOM SATAN med 1/4 gas sen resten av gasen är ingen skillnad. Som att 1/4 gas är fullgas men det finns liksom ingenting imellan "rullgas" (så man bara rullar iväg liksom) och fullgas. Hjälp?

Den kommer upp i ca 60-70, ibland bara ca 40-50 (70cc). Hjälp?

Blivit mer svårstartat sen vi byggde ihop den, första dagarna starta den på första kicken utan problem nu startar den oftast på tredje/fjärde. Den har sjukt bra komp och fin gnista, nytt tändstift. Hjälp?

Låter JÄÄÄVLIGTTT konstigt ibland, oftast när den är nystartad (kan va hur varm som helst) tänk typ att veven gnider emot motorblocket! Typ en som att man blåser mot kanten i en glasflaska fast extremt högt! Låter mer och högre desto mer man varvar man har samma prestanda, ingen skillnad på körkänsla när den låter så, axxar likadant osv. Hjälp!?

Tänkte byta vikter, cdi och tryckis o kopplingsfjädrar o se om de hjälper, vill ha stunt moppe med hög topfart, alltså sjuk acc och topp på ca 80-100 vad föreslår ni som kan?

Tacksam för snabba svar då jag ska beställa grejer nu i veckan.
Do not fear, Sneballe is near!
Beyzidy
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 26 maj 2016, 16:25
Ort: Viksjö

Re: Hjälp med cp moppe

Inlägg av Beyzidy »

[quote="Cpt. Sneballe"]Snälla läs även fast jag skrev mycket, behöver verkligen tips och råd angående denna skrothög

Har en Yamaha Neos 01 med helt nyrenoverad motor.
Polini 70cc sport
Malossi mhr multivar variator med vit tryckis o röda kopplingsfjädrar
4,5 variator vikter
Malossi fly-clutch koppling
Yasuni Carrera 21 trimrör
Original cdi box

Den går FORT SOM SATAN med 1/4 gas sen resten av gasen är ingen skillnad. Som att 1/4 gas är fullgas men det finns liksom ingenting imellan "rullgas" (så man bara rullar iväg liksom) och fullgas. Hjälp?

Den kommer upp i ca 60-70, ibland bara ca 40-50 (70cc). Hjälp?

Blivit mer svårstartat sen vi byggde ihop den, första dagarna starta den på första kicken utan problem nu startar den oftast på tredje/fjärde. Den har sjukt bra komp och fin gnista, nytt tändstift. Hjälp?

Låter JÄÄÄVLIGTTT konstigt ibland, oftast när den är nystartad (kan va hur varm som helst) tänk typ att veven gnider emot motorblocket! Typ en som att man blåser mot kanten i en glasflaska fast extremt högt! Låter mer och högre desto mer man varvar man har samma prestanda, ingen skillnad på körkänsla när den låter så, axxar likadant osv. Hjälp!?

Tänkte byta vikter, cdi och tryckis o kopplingsfjädrar o se om de hjälper, vill ha stunt moppe med hög topfart, alltså sjuk acc och topp på ca 80-100 vad föreslår ni som kan?

Tacksam för snabba svar då jag ska beställa grejer nu i veckan.[/quote

Har du testat att sälla in förgasaren och testat med olika munstycken det kan vara problemet med effektförlust på gaspådrag men dedär med veven och konstiga ljudet har jag ingen aning om faktist
"In china Too Young is just a name"
----------------------------------------
Resursgruppen Folkrace team
Skriv svar