Hai Hai. Undrar om de e värt att köpa ett nytt helt set med lammeller och fjädrar eller om jag bara ska köra med nya fjädrar?
Känner att den slirar rätt mycket på kopplingen när den kommer vid effekt. Samt att om jag burnar stannar hjulet ibland även om motorn fortsätter snurra.
Setup: Debi Senda extrem 05a med gamal motorn EBE
arisal 70cc racing
yasuni r2
13-53 drev
28mm förgasare
Sportluft
br9es stift
ostrypt cdi
osv.
men undrar då om jag behöver byta hela kopplingen eller om jag baa ska köpa starkare fjädrar.
Behöver tips från proffsen
Jag rekomenderar att du köper nya lameller och fjädrar beroende på hur slitna dom är om dom ser helt ok ut så... Rätta mig någon om det här blir fel men du skulle kunna blästrat mellan skivorna om du har någon tillgång till det och sedan bara köpa typ malossi förstärkta fjädrar så borde dom greppa bättre
Om lamellerna är i bra skick kan du prova att bara byta till hårdare fjädrar, annars har jag för mig att det finns nån guide här på tsr där dom gör nån slags tuning på org kopplingen
Papphammar skrev:Om lamellerna är i bra skick kan du prova att bara byta till hårdare fjädrar, annars har jag för mig att det finns nån guide här på tsr där dom gör nån slags tuning på org kopplingen
Har kopplingen väl börjat slira kommer inte lite hårdare fjädrar att hjälpa.
Byt lamellerna, det enda rätta
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Vi håller på och tävlar och kör med Polinis HQ koppling den funkar kanon,slits nästan inget och tål mycket
Den har ganska mjuka fjädrar så den är dessutom lätt att koppla med