Gilera RCR 04 skuren motor??!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GileraItaliano
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 maj 2016, 16:00
Ort: Kungälv

Gilera RCR 04 skuren motor??!

Inlägg av GileraItaliano »

Tjenare! Skriver angående funderingar om min moppe tyvärr har skurit sig! Det börja med att ja skulle åka iväg från en sak till min lektion i skolan! Jag vred om nyckeln starta, allt gick som det skulle, TILLS ja la i ettan på moppen då det var ett väldigt konstigt skramlande ljud som lät! La genast i neutral o stängde av den! Startade den igen och den lät lika dant! Mina kompisar hörde hur den lät och dom testade att gasa lite då den skramla ännu högre till slut lät det som nåt fastna och ja stängde av moppen direkt! Vi kunde inte få igång moppen sen då kicken hade fastnat, vet inte om detta beror på växellådan eller kolvarna i cylindern?? Hjälp!!
Gilera RCR 2004🇮🇹
FlygandeHusvagn
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 28 april 2016, 15:56

Inlägg av FlygandeHusvagn »

Dog motorn när det var nåt som fastnade?
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Ifall du har verktygen så är det inte alls svårt att bara plocka av cylindern och se ifall den skurit istället för att få förslag på vad det kan vara :)
Cpi sm 06- SÅLD
GileraItaliano
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 maj 2016, 16:00
Ort: Kungälv

Inlägg av GileraItaliano »

FlygandeHusvagn skrev:Dog motorn när det var nåt som fastnade?
Jag tyckte att det lät så konstigt när det lät som nåt höll på o fastna så ja stängde av den! Tror den skulle stängt av sig själv några sekunder efter bara om ja inte hade stängt av den då ja nu inte får igång den!
Gilera RCR 2004🇮🇹
Eric0600
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 januari 2016, 21:29

Inlägg av Eric0600 »

låter som den har skurit hade du glömt olja möjligtvis men det är la bara att lossa cylindern och kolla det är ingen raketforskning direkt bara att lossa och kolla. om du inte har några mekkunskaper så kan du kolla på någon guide (finns mängder)
Yamaha dt50rsm 04 (såld )
Rieju rr 05 (85cc)
Motorhispania Furia SM (såld)
Husqvarna 125 SMS 2T
TMS classic 4T (riskokare)
GileraItaliano
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 maj 2016, 16:00
Ort: Kungälv

Inlägg av GileraItaliano »

PåDal skrev:Ifall du har verktygen så är det inte alls svårt att bara plocka av cylindern och se ifall den skurit istället för att få förslag på vad det kan vara :)
Tänkte om det var så att ni hade några snabba filosofieringar angående om vad ni tror att det kan vara för defekt men ja får öppna upp cylindern isåfall och återkomma!😝
Senast redigerad av GileraItaliano den 24 maj 2016, 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Gilera RCR 2004🇮🇹
GileraItaliano
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 maj 2016, 16:00
Ort: Kungälv

Inlägg av GileraItaliano »

Eric0600 skrev:låter som den har skurit hade du glömt olja möjligtvis men det är la bara att lossa cylindern och kolla det är ingen raketforskning direkt bara att lossa och kolla. om du inte har några mekkunskaper så kan du kolla på någon guide (finns mängder)
Har meckkunskaper så det är inga problem, tror jag har varit lite slarvig vid påfyllnad av motorolja, så tror det kan ha skett via den vägen isåfall! Så du tror inget verkar vara fel på växellådan?
Gilera RCR 2004🇮🇹
Eric0600
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 januari 2016, 21:29

Inlägg av Eric0600 »

Låter konstigt att växellådan bara skulle rasa ihop sådär börja med att kolla cylindern och utgå sedan därifrån
Yamaha dt50rsm 04 (såld )
Rieju rr 05 (85cc)
Motorhispania Furia SM (såld)
Husqvarna 125 SMS 2T
TMS classic 4T (riskokare)
Skriv svar