Trimmnig Gilera SMT Allmänna frågor

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gustafsson00
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 maj 2016, 21:59

Trimmnig Gilera SMT Allmänna frågor

Inlägg av Gustafsson00 »

Tja jag har precis bestämt mig för att trimma min Gilera SMT, och jag är lite lost på vilka cylindrar som passar ihop med vilka förgasare i form av storlek på munstycke m.m.

Jag har tänkt mig att sätta på en 70cc cylinder, och jag har fått höra att man bör köra på en 19 - 21 mm förgasare, men källan jag har hört de ifrån är lite ostabil av sig.

Ska även sätta på sportfilter samt nytt avgassytem.

Tänkte höra vad ni där ute tycker, kom gärna med fler förslag o tips som kan vara bra att veta innan jag sätter igång med trimmingen.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Om du inte ska byta vev så ska du sikta på att hitta en lågvarvig 70cc. ingen sport eller race- variant. Ska du ändå byta vev kan du ju nästan vräka på vad du vill ;)

Förgasare funkar från 19 och uppåt men uppemot 23 är inte helt fel det heller 8)

Sen val av rör har ju mycket att göra med hur du vill att moppen ska gå. Vill du ha en som ska gå väldigt fort skulle ett turbokit kunna fungera då de är högvarviga. Annars är technigas enox 70cc ett bra alternativ med en bred och lång effektkurva.

Utöver cylinder, rör, förgasare och luftfilter är nog ett nytt större insug ett krav med för att kunna få i förgasaren bra.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar