Raggarn1337 skrev:När du byter ut vikter och kopplingsfjädrar så är det inte längre original ju, räknas som minst lika mycket trim som 70cc och allt du kan tänka dig
Vet inte om det stämmer egentligen. Eller jo, fordonet är ju helfordonsgodkännt vilket innebär att man egentligen inte får ändra något alls. Men i övrigt är reglementen för eu-moped att den inte får framföras över 52km/h. Finns förmodligen något för maxeffekt med. Men fjädrar framför allt påverkar ju varken hastighet eller effekt. Vikter däremot kan man ju få ut lite hastighet från. inget enormt dock.
OT. Ställ in mopedens förgasare med munstycke och luftskruv så den verkligen går så bra som möjligt. Ofta är motorer standardiserade och det brukar vara möjligt att få ut lite extra genom att riktigt fininställa motorn. Sen vet jag inte vad du diskuterar om kring vikterna. "Har hört att speciellt Blaster är ingen ide att ha lättare vikter för att motorn varvar för mycket och att det kommer eventuellt att ta sönder motorn. "
Vikter fungerar ju inte som drev på en crossmoppe utan även vikterna måste ställas in till den graden att variatorn jobbar optimalt. Då får du ut både bäst acc och topp. Kan ju vara så att Blaster har väldigt lätta vikter original och att man därför inte ska lägre, det har jag inte koll på.
Men får du inte trimma så satsa på att ställa in förgasare och variator ordentligt så du får ut maximalt från originalmotorn. Ska du stunta skulle jag undvikt att dra v-ringen dock eftersom det innebär ett sämre acc.
Appropå strippa den så antar jag att du tänker på att ta bort kåpor typ? det är olagligt eftersom att det inte får finnas några "vassa" föremål som någon annan kan skada sig på vid en kollision. Sen hur noga polisen är men att du kör utan bakkåpa eller något är väl en annan fråga.