Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
10/50 låter ju lite väl lätt.. 15/45 va bra för mig, fast beror ju på vad man prioriterar av acc/toppfart. Gick senare upp till 17/45 för att vinna lite topp, men blev slöareNaesA skrev:Den går bara så långsamt för att den är nerdrevad till 10/50.
Men tack för bra svar:)
Om den gör 45km/h med 10/50 så stämmer ovanståendeNaesA skrev: • 11/50 = 49,5km/h
• 11/48 = 51,5km/h
• 10/48 = 47km/h
• 12/50 = 54km/h
• 12/48 = 56km/h
• 10/45 = 50km/h
• 13/50 = 58,5km/h
Jätte tacksam för svar!
Men den var trimmad när jag köpte den!TheAndersson skrev:Vill du ha den original och laglig så får du helt enkelt göra den original.. På med original cylinder, tillbaka med pluggen osv..
Du kan inte göra den laglig genom att dreva ner den till laglig hastighet. Du har fortfarande trim på, vilket är olagligt.
Du får samma straff oavsett om den går i 70 eller 30 när du har trim på.
Men den var trimmad när jag köpte den!TheAndersson skrev:Vill du ha den original och laglig så får du helt enkelt göra den original.. På med original cylinder, tillbaka med pluggen osv..
Du kan inte göra den laglig genom att dreva ner den till laglig hastighet. Du har fortfarande trim på, vilket är olagligt.
Du får samma straff oavsett om den går i 70 eller 30 när du har trim på.
Aja, okej. Då får jag väl göra det då när jag har åldern inne att köra den.tobbe69:an skrev:Det spelar ingen roll om det var du eller föra ägaren som trimmade det är föraren som ska ha ansvaret för om mopeden är trimmad eller inte. det spelar ingen roll om du sätter ditt en mindre förgasare så den går lagligt för det är trim för du måste göra han till original om det inte ska vara trim.
Om du blir stoppad av polisen spela dum och fattar inget av vad han säger när han frågar om den är trimmad säg bara att du vet att den går lite för fort men du vet inte varför. Inte för att jag tro att dom låter dig komma undan men alltid vart ett försök.