Billigt effektrör (tecnigas q-tre)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Billigt effektrör (tecnigas q-tre)

Inlägg av ockelbo »

Tjena!

Tänkte försöka få lite fart på min tvåtakt cpi popcorn och kikade lite på avgassystem. Hittade då detta billiga http://www.twostroke.se/product.asp?product=31498

Är det bra eller bara skit? Vad kan jag förvänta mig för ökning i topphastighet å axx? Snackar vi om bara typ +3-5km/h ökning i topp?

Har 4.8g vikter i nu
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Ser du till att ta bort resten av alla strypningar som din moped kan tänkas ha såsom strypt insug? Strypta reeds? Variator ring, luftburk/filter. Och se till att förgasaren är inställd så kan röret ge en hel del fart!
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

Raggarn1337 skrev:Ser du till att ta bort resten av alla strypningar som din moped kan tänkas ha såsom strypt insug? Strypta reeds? Variator ring, luftburk/filter. Och se till att förgasaren är inställd så kan röret ge en hel del fart!
Om allt är borta förutom CDI strypningen kan jag fortfarande trimma den? Eller kommer den oavsett strypa vid samma hastighet? Strypningen vid insuget är den i förgasaren eller i svarta gummi insuget?

Det finns ingen variatorring eller strypning i kröken på mopeden, så den har varit ett helvete att försöka få att gå snabbare. Och det går inte att byta CDI för kabeljävlarna är inte löstagbara utan man lär klippa..
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Skriv svar