Problem med Sachmotor

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
srkjell
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 april 2016, 20:36

Problem med Sachmotor

Inlägg av srkjell »

Hej, min sachmotor dog snabbt efter en tur på ca 3 km idag, sen dess har deb inte gått igång.. köpte mopeden, Crescent mcb 1209 igår, och gick väldigt bra när den väl gick.. har kollat trotteln verkar va ok, ringen runt nålen hade hoppat ut så fixade det o trodde det va problemet men icke. Har kollat huset där bensinslangen går ner (ursäkta mitt dåliga vokabulär..)det var hur fint som helst... det började ryka om förgasaren när jag kickade en gång, antar att det kanske är någån backventil i insuget som inte funkade? men det problemet kom inte tillbaks. flödar man motorn startar den men dör ut efter en kort stund, utan att svara på gasen... någon som tror sig veta vad det kan vara? 1/8,5/5 förgasare

tänkte montera av hela förgasaren för å kolla på insuget, men går som typ en 4 mm tjock nål ner i vevhuset från förgasaren, där motorn tar luft ifrån. den hindrar mig från att dra av förgasaren.. hur gör jag? finns en guide på nätet "how to do: klyva en Sachmotor" men han har ingen jävla nål ivägen. tacksam för svar, har abstinens!! sry för dåligt skrivet inlägg men håller till djupt i skogen utan dator eller särskilt bra ippkoppling..