Tung mc vid 18års ålder

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Tung mc vid 18års ålder

Inlägg av Liiind »

Tjena grabbar! Tänkte bara höra med er om vad som egentligen gäller. Jag tänker köra tung mc av någon form när jag har nått 18års ålder. Den kommer jag ju då självklart köra på väg och ja...överallt;) Nu till själva frågan, Vad är egentligen straffet för detta?
Jag vet att jag kommer få olovlig körning vilket som innebär..böter? Och jaa, kortet kan ju inte rycka iallaförr för det kommer ju inte finnas;)
Användarens profilbild
sander00se
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 4 oktober 2014, 16:24

Inlägg av sander00se »

Stanna inte, bara gasa :wink:
Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Inlägg av Liiind »

haha ja det är precis det jag är inne på!;) men om vi säger att dem skickar en enduro på mig..då kommer det ju gå tungt </3
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

har du kort för mellan mc? Flesta tunga motorcyklar kan strypas så att de klassas som mellan och då får köras vid 18 år. Skulle nog gå att skaffa någon strypning man kan switcha på när man blir stoppad.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Jag har kört Enduro och cross sen jag var runt 7 år så jag kan ju en del om att köra... När jag var 15/16 bast så hade jag en Beta RR med KTM's 65cc motor och stack ifrån en polis på en enduro hoj genom att dra rätt in i en skog. Hade det varit landsväg eller så, så hade jag inte haft en chans så hade du inte tänkt köra typ supermotard så har du nog inte direkt en chans mot polisen.. :P
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Raggarn1337 skrev:Jag har kört Enduro och cross sen jag var runt 7 år så jag kan ju en del om att köra... När jag var 15/16 bast så hade jag en Beta RR med KTM's 65cc motor och stack ifrån en polis på en enduro hoj genom att dra rätt in i en skog. Hade det varit landsväg eller så, så hade jag inte haft en chans så hade du inte tänkt köra typ supermotard så har du nog inte direkt en chans mot polisen.. :P
Öh jo om han har en sporthoj 600cc eller mer så är det inga problem på landsväg, även mot mc.
500cc
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 september 2015, 09:41
Ort: Nästan på bonnlande

Inlägg av 500cc »

Liiind skrev:haha ja det är precis det jag är inne på!;) men om vi säger att dem skickar en enduro på mig..då kommer det ju gå tungt </3
Eller det kommer en barnvagn med barn i vägen för dig..
Vad gör du då?

Wheelar och sticker iväg från snuten???
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

rärox skrev:
Raggarn1337 skrev:Jag har kört Enduro och cross sen jag var runt 7 år så jag kan ju en del om att köra... När jag var 15/16 bast så hade jag en Beta RR med KTM's 65cc motor och stack ifrån en polis på en enduro hoj genom att dra rätt in i en skog. Hade det varit landsväg eller så, så hade jag inte haft en chans så hade du inte tänkt köra typ supermotard så har du nog inte direkt en chans mot polisen.. :P
Öh jo om han har en sporthoj 600cc eller mer så är det inga problem på landsväg, även mot mc.
Bara för att hojen kanske går fort betyder det inte att man klarar av att "dra snuten".

Den attityden brukar oftast leda till att man ligger i diket första bästa kurva
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

rärox skrev:
Öh jo om han har en sporthoj 600cc eller mer så är det inga problem på landsväg, även mot mc.
Vad lever du i för fantasivärld? Låt säga att han nu skulle ha en Yamaha r6 som är ostrypt. Det har en toppfart på ungefär 265 km/h, finns videos på youtube där de toppar närmre 290 osv men då är det andra drev och lite smått & gott så en original r6 toppar runt 265 km/h. Räcker det verkligen för att sticka iväg från en polisbil? Kan han verkligen köra sick-sack mellan bilar i 265 km/h? Så nej, med en 600cc sporthoj så kommer han inte undan polisen på en landsväg...
Senast redigerad av Raggarn1337 den 5 maj 2016, 12:17, redigerad totalt 1 gånger.
500cc
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 september 2015, 09:41
Ort: Nästan på bonnlande

Inlägg av 500cc »

bensinskalle skrev:
rärox skrev:
Raggarn1337 skrev:Jag har kört Enduro och cross sen jag var runt 7 år så jag kan ju en del om att köra... När jag var 15/16 bast så hade jag en Beta RR med KTM's 65cc motor och stack ifrån en polis på en enduro hoj genom att dra rätt in i en skog. Hade det varit landsväg eller så, så hade jag inte haft en chans så hade du inte tänkt köra typ supermotard så har du nog inte direkt en chans mot polisen.. :P
Öh jo om han har en sporthoj 600cc eller mer så är det inga problem på landsväg, även mot mc.
Bara för att hojen kanske går fort betyder det inte att man klarar av att "dra snuten".

Den attityden brukar oftast leda till att man ligger i diket första bästa kurva
Dödstalet för körkortlösa mc-förare i förhållande till körkortsinnehavande är sorgligt högt.....
Men, kan ni göra världen och säkerheten på vägarna bättre genom att möta närmaste bergvägg...
Varsågoda.jag sörjer inte alls.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

500cc skrev:
bensinskalle skrev:
rärox skrev: Öh jo om han har en sporthoj 600cc eller mer så är det inga problem på landsväg, även mot mc.
Bara för att hojen kanske går fort betyder det inte att man klarar av att "dra snuten".

Den attityden brukar oftast leda till att man ligger i diket första bästa kurva
Dödstalet för körkortlösa mc-förare i förhållande till körkortsinnehavande är sorgligt högt.....
Men, kan ni göra världen och säkerheten på vägarna bättre genom att möta närmaste bergvägg...
Varsågoda.jag sörjer inte alls.
Exakt, se till att krascha ordentligt bara så ni dör så det blir minimalt med kostnader. Blir ni invalidiserade så kostar det bara massa skattepengar för vård etc.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

gasa ba! gå med i literklubben med så slipper du lida vid krasch!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar