Högg det till när den stannade alltså låste sig bakhjulet.
Jag tror inte växlar och koppling kan tagit någon större skada. Har den dock skurit rejält så kan skadan var på kolv,Cylinder,Vevstake och ramlager.
Ta av cylindern och så får du hoppas på det bästa.
Senast redigerad av MotorAndMoore den 2 maj 2016, 19:45, redigerad totalt 1 gånger.
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Kanske nöp? Finns det vatten i kylaren? Har kicken fastnat? Finns det bensin? Är den trimmad? Kan vara många olika anledningar till att den inte startar!
Raggarn1337 skrev:Kanske nöp? Finns det vatten i kylaren? Har kicken fastnat? Finns det bensin? Är den trimmad? Kan vara många olika anledningar till att den inte startar!
Vatten finns i kylaren, Kicken känns precis som vanligt och bensin finns i den, Otrimmad..
Undrar vad den kan ha överhttat av det kan ju knappast varit fel bestyckning om den är original.
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Det kan det mycket väl vara tog du en lång sväng eller en kort säng så kan det mycket väl vara vattenpumpen. Töm ut kylarvattnet och tabort vattenpumpskåpan och sedan kickar du och då ser du om propellern snurrar.
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Blandar du oljan direkt i bensinen? Oljepumpen har en tendens till att ge för lite / mycket olja. Men om den är original så brukar den ge rätt mängd...
MotorAndMoore skrev:Det kan det mycket väl vara tog du en lång sväng eller en kort säng så kan det mycket väl vara vattenpumpen. Töm ut kylarvattnet och tabort vattenpumpskåpan och sedan kickar du och då ser du om propellern snurrar.
propellern snurrar när jag kickar hade borta kåpan, men inget vatten rann ut för det trotts att kärlet var fyllt.
det var toppackningen om var paj allt bytt nu, dock så råkade jag ha sönder en kolvring när jag grejade dock startade den ändå och går som förut. Men är detta ''farlig'' för motorn eller funkar det köra med en stund?
En märklig grej efter hela ''operationen'' är att den dör på tomgången, har detta med att det bara är en kolvring att göra mån tro?