Sida 1 av 1

Rieju mrt SM 2016

Postat: 2 maj 2016, 13:59
av Victorgripestam
Tjena tjena, har en Rieju mrt 2016 nästintill helt ny, helt orginal inte bytt någonting
När jag är ute och kör så börjar den strypa när jag kör över 45km, har det med bensin insläppet och göra? Eller finns det bån spärr/strypning på den? Hur kan jag ta bort detta isf?

Postat: 2 maj 2016, 14:05
av Raggarn1337
Den är ju strypt till cirka 45 km/h fattar du väl ;) Kör lagligt ett par år, inte värt att åka fast för att sedan behöva vänta ett par år till för att ta bilkörkortet. :P

Postat: 2 maj 2016, 14:09
av Victorgripestam
Raggarn1337 skrev:Den är ju strypt till cirka 45 km/h fattar du väl ;) Kör lagligt ett par år, inte värt att åka fast för att sedan behöva vänta ett par år till för att ta bilkörkortet. :P
Jo fattar att den är strypt men hur tar man bort strypningen isf? ;)

Postat: 2 maj 2016, 14:44
av DerbiLegenden
Plugga ur röret.
Kör hellre lagligt ett tag då din hoj är ny. :lol:

Postat: 2 maj 2016, 15:40
av Victorgripestam
DerbiLegenden skrev:Plugga ur röret.
Kör hellre lagligt ett tag då din hoj är ny. :lol:
Aa hade tänkt o köra lagligt ett tag till iaf sen får jag se vad som händer

Postat: 2 maj 2016, 15:47
av DerbiLegenden
Jag har också en ny hoj, garantin rycker ifall jag trimmar :cry:
Jag får också ta och vänta ett tag :)

Postat: 3 maj 2016, 09:23
av krazytoneride
Har en Rieju MRT själv som du ser, pluggen måste borras upp.
Sen måste du dreva om du vill att den ska gå nå mycket fortare.

Tyvärr så har MRTn ECU och man måste byta hela tändsystemet om man vill få den att gå riktigt fort.

Postat: 24 maj 2016, 08:02
av Victorgripestam
krazytoneride skrev:Har en Rieju MRT själv som du ser, pluggen måste borras upp.
Sen måste du dreva om du vill att den ska gå nå mycket fortare.

Tyvärr så har MRTn ECU och man måste byta hela tändsystemet om man vill få den att gå riktigt fort.
Vad har du för drevning p din? vilken drevning rekomenderar du?