Peugeot skramlar/rasslar

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Sezzry
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 januari 2016, 18:57

Peugeot skramlar/rasslar

Inlägg av Sezzry »

Hej, Köpte nyss en ludix 2011. Körde den igår och gick perfekt inget missljud eller nåt sånt. Dagen efter så startade jag den va lite trögstartad för nån okänd anledning (den har hade stått ute i regn över natten). När den gick igång så började det rassla från moppen alltså från motorn tror jag då jag tog bort variatorkåpan o startade den utan den så jag undrar om ni vet något om vevlager/ramlager har gått eller nåt knas med variatorn? Kan man smörja de isånnafall? Eller fixa de utan att köpa nya då det är lite akut!

Setup:
Stage 6 50cc sport
Leovince zx-r
14mm förgasare
Lättare vikter 5,5 g tror jag kommer ej ihåg
Andra fjädrar
Original luftburk

Skriv gärna vad ni vet/tror behöver all möjlig hjälp!
Jonte9999
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 14 juli 2015, 20:51

Inlägg av Jonte9999 »

Hade en speedfight förut, det skramlade lite om den också men orsaken var det klumpiga under stödet som inte satt hårt till. Kanske inte alls är samma skrammel du har men kolla så att allt sitter.
Sezzry
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 4 januari 2016, 18:57

Inlägg av Sezzry »

Jonte9999 skrev:Hade en speedfight förut, det skramlade lite om den också men orsaken var det klumpiga under stödet som inte satt hårt till. Kanske inte alls är samma skrammel du har men kolla så att allt sitter.
Ska kolla upp det!
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

skramlar gör ju det där jäkla start drevet som sitter vid variatorn, plocka bort det å kickstarta så ska du se att det slutar
;)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar