Problem speedfight 2 LC

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

MatteLindgren
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 april 2016, 21:40

Problem speedfight 2 LC

Inlägg av MatteLindgren »

Tjenare! har ett problem med min speedfight 2 vattenkyld -03, när moppen är kall går den hur bra som helst men sedan efter kanske 5-10 min körning så har den dålig gasrespons och dålig acceleration, svårstartad osv.. Har ny cylinder och kolv samt nya packningar på förgasare,insug och cylinder.
Skulle vara tacksam om nån kunde ge några tips på vad man kan göra :) OBS detta problem var innan jag bytte cylinder och kolv med så jag trodde det skulle fixa sig med att byta men de gjorde det inte.

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig.
SteekarNE
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 18 oktober 2015, 11:04

Re: Problem speedfight 2 LC

Inlägg av SteekarNE »

MatteLindgren skrev:Tjenare! har ett problem med min speedfight 2 vattenkyld -03, när moppen är kall går den hur bra som helst men sedan efter kanske 5-10 min körning så har den dålig gasrespons och dålig acceleration, svårstartad osv.. Har ny cylinder och kolv samt nya packningar på förgasare,insug och cylinder.
Skulle vara tacksam om nån kunde ge några tips på vad man kan göra :) OBS detta problem var innan jag bytte cylinder och kolv med så jag trodde det skulle fixa sig med att byta men de gjorde det inte.

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig.
Bestycka förgasaren är det enda jag kan säga.
Yes I come from swidistan, I know no walla walla.
göran andersson
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 16 november 2010, 18:41

Inlägg av göran andersson »

Hade samma problem me min speedfight labba som fan me munstycken sen fick ja tipset o koppla ur automat choken o då gick den
aint a fuck to die doin what you like.so race on.
FlygandeHusvagn
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 28 april 2016, 15:56

Inlägg av FlygandeHusvagn »

Det är säkert automat choken som hakat upp sig men ifall du kopplar ur den kan den bli svårstartad kall
Skriv svar