trimrör till yamaha aerox

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jstatt
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 april 2016, 09:47

trimrör till yamaha aerox

Inlägg av Jstatt »

Jag har tänkt att köpa ett stage6 pro replica avgassystem till min aerox 07a,just nu sitter det bara på ett orginal rör fast urpluggat,kommer jag behöver jag byta förgasar munstycken då?
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Du kommer att behöva ställa in/bestycka förgasaren genom att byta till ett större huvudmunstycke samt möjligtvis behöva vrida lite på luftskruven, ja :)
Jstatt
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 april 2016, 09:47

Inlägg av Jstatt »

kan man se på nått sätt vilken mm man ska ha på munstycket eller ska man bara testa sig fram? Very Happy
Senast redigerad av Jstatt den 26 april 2016, 17:27, redigerad totalt 1 gånger.
Jstatt
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 april 2016, 09:47

Inlägg av Jstatt »

Raggarn1337 skrev:Du kommer att behöva ställa in/bestycka förgasaren genom att byta till ett större huvudmunstycke samt möjligtvis behöva vrida lite på luftskruven, ja :)
kan man se på nått sätt vilken mm man ska ha på munstycket eller ska man bara testa sig fram? Very Happy
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Nja, finns väl de här på forumet som kan ge dig ett ungefär där du kan utgå ifrån men annars finns det en del guider också. Ett tips är att börja med ett stooort munstycke på 'cirka' 20 storlekar större och arbeta dig nedåt tills den slutar att "böö:a" och så experimenterar du lite där i mellan där den "böö:ar" och inte alls så är den perfekt inställd :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Flyttar till Scooter delen.
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar