Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Bägge sliter ju självklart men sporten sliter mindre än racing cylindern. Satsa på sporten om du bara tänkt köra runt utan att behöva mecka hela tiden...[/b][/u]Gutå skrev:bra drag utan slitage på varken vev eller lager.
Bägge sliter ju självklart men sporten sliter mindre än racing cylindern. Satsa på sporten om du bara tänkt köra runt utan att behöva mecka hela tiden...Gutå skrev:bra drag utan slitage på varken vev eller lager.
Ja självklart att racing cylindrar varvar mer, de har bara 1 kolvring vs 2 på sporten. Färre kolvringar innebär mindre motstånd och därmed ökad effekt. En sportcylinder varvar lika mycket som original och därför skadar den inte veven något mer. DOCK är jag inte helt säker på om just airsal racing 70cc har en eller två kolvringar...Gutå skrev:Sporten sliter inte alls mer på veven för att den ligger på samma varvtal som ett effektrör. Frågan är om racingen varvar mer?
Njaaaa..... inte sant. Två kolvringar ger högre kompresion men generar mer värme. Så bättre vrid i den (bättre på låga varv) Menblir varm fortare så därför är de bättre med 1 kolvring på höga varv.SteekarNE skrev:Ja självklart att racing cylindrar varvar mer, de har bara 1 kolvring vs 2 på sporten. Färre kolvringar innebär mindre motstånd och därmed ökad effekt. En sportcylinder varvar lika mycket som original och därför skadar den inte veven något mer. DOCK är jag inte helt säker på om just airsal racing 70cc har en eller två kolvringar...Gutå skrev:Sporten sliter inte alls mer på veven för att den ligger på samma varvtal som ett effektrör. Frågan är om racingen varvar mer?
Rotmosmannen skrev:Njaaaa..... inte sant. Två kolvringar ger högre kompresion men generar mer värme. Så bättre vrid i den (bättre på låga varv) Menblir varm fortare så därför är de bättre med 1 kolvring på höga varv.SteekarNE skrev:Ja självklart att racing cylindrar varvar mer, de har bara 1 kolvring vs 2 på sporten. Färre kolvringar innebär mindre motstånd och därmed ökad effekt. En sportcylinder varvar lika mycket som original och därför skadar den inte veven något mer. DOCK är jag inte helt säker på om just airsal racing 70cc har en eller två kolvringar...Gutå skrev:Sporten sliter inte alls mer på veven för att den ligger på samma varvtal som ett effektrör. Frågan är om racingen varvar mer?
Sen har racing 2 ringar, vet ej varför men kör med den och är skönt som fan å kö 70cc racing! Kompisarna får *fult ord*, börnar hur lätt som helst, upp på bakhjulet lätt som helst och ba gasar om mina kompisar!