Skapa nytt ämne  Svara på ämnet
 Trimma Rieju till ~55 utan att bli tagen för trim? « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
jonte101001
InläggPostat: ons apr 13, 2016 8:07 am    Rubrik: Trimma Rieju till ~55 utan att bli tagen för trim? Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 12 april 2016
Inlägg: 101
Pictures: 0

Godmorgon!

Jag äger en Rieju Mrt 50 2016 SM som atm gar gått 7 mil och puttrar på bra, men det hade inte varit fel med lite större effect/ maxfart. Toppar strax över 45 i nedförsbacke.

Vet att en tjejkompis har en Speedfight 4, som toppar 55 orginal, till och med runt 50 i uppför (Sade hon).

En annan kille i skolan sa att tänkte borra med ett 13mm borr i pluggen, så den toppar runt 55, istället för ~45.

Det jag undrar är, kan jag trimma den till ~55 och blir jag stannad bara säga att det är vad den toppar orginal och har alltid gjort?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pimplarn
InläggPostat: ons apr 13, 2016 9:17 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 15 december 2015
Inlägg: 23
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
Pimplarn's gallery

Du kanske borde köra in den? Den har ju bara gått 7 mil liksom.
Tar väl runt 70-90 mil att köra in ( rätta om jag har fel)
Sen är de efter 30 mil så kan du köra full gas.
Kan ha fel.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
jonte101001
InläggPostat: ons apr 13, 2016 10:55 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 12 april 2016
Inlägg: 101
Pictures: 0

Bara det att de är extremt tråkigt att köra in den Sad

Jag maxar henne ibland men annars brukar jag tänka på att inte varva för mycket
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pimplarn
InläggPostat: ons apr 13, 2016 11:05 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 15 december 2015
Inlägg: 23
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
Pimplarn's gallery

Tror inte de är allt för farligt, den håller ju dock längre om man kör in den "seriöst" om du fattar
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
oliverdyrvold
InläggPostat: ons apr 13, 2016 5:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 05 mars 2016
Inlägg: 10
Pictures: 0

säg 100-200mil så är du rätt säke rpå att dy har kört in den. Tråkigt att köra in moppen? Ja det är tråkigt att åka i 30 med en sliten cylindern och inte en helt ok växellåda. Men vad vet jag. Antar att du precis skaffa kortet också, hade inte velat ha en nybörjare åka i 55-60 på mindre vägar. Allt jag säger är att kör in den ordentligt och trimma sedan när du lägger dig mer i kurvorna och växlar bra! Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
srkjell
InläggPostat: ons apr 13, 2016 10:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 13 april 2016
Inlägg: 33
Pictures: 0

jag rekommenderar också att du kör in den ordentligt, det tjänar du på i längden. är väl bara att experimentera lite med trimmet. Man kan kombinera att dreva upp den något och att byta cdi-box till en lite mer högfrekvent. Då ökar din toppfart samtidigt som din motor kan varva högre och därmed kompensera för det sämre accet man får när man drevar upp. Fördelen med att göra såhär är att moppen kan köras helt diskret, alltså låta precis som vanligt och inte uppmärksammas av farbror blåljus.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
krazytoneride
InläggPostat: tor apr 14, 2016 12:48 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 30 januari 2016
Inlägg: 75
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
krazytoneride's gallery
Ort: övik

srkjell skrev:
jag rekommenderar också att du kör in den ordentligt, det tjänar du på i längden. är väl bara att experimentera lite med trimmet. Man kan kombinera att dreva upp den något och att byta cdi-box till en lite mer högfrekvent. Då ökar din toppfart samtidigt som din motor kan varva högre och därmed kompensera för det sämre accet man får när man drevar upp. Fördelen med att göra såhär är att moppen kan köras helt diskret, alltså låta precis som vanligt och inte uppmärksammas av farbror blåljus.


Haha, tyvärr så går det inte att byta CDI på Rieju MRT, dom har ECU. Så det är byta tändsystem som gäller Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
jonte101001
InläggPostat: tis okt 25, 2016 2:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 12 april 2016
Inlägg: 101
Pictures: 0

krazytoneride skrev:
srkjell skrev:
jag rekommenderar också att du kör in den ordentligt, det tjänar du på i längden. är väl bara att experimentera lite med trimmet. Man kan kombinera att dreva upp den något och att byta cdi-box till en lite mer högfrekvent. Då ökar din toppfart samtidigt som din motor kan varva högre och därmed kompensera för det sämre accet man får när man drevar upp. Fördelen med att göra såhär är att moppen kan köras helt diskret, alltså låta precis som vanligt och inte uppmärksammas av farbror blåljus.


Haha, tyvärr så går det inte att byta CDI på Rieju MRT, dom har ECU. Så det är byta tändsystem som gäller Smile


Dock nej, Rieju mrt har vanlig cdi...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MacGyver84
InläggPostat: tis okt 25, 2016 6:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 12 oktober 2014
Inlägg: 547
Pictures: 0
Ort: Sandviken

Den kommer nog göra mer än 45 när den är inkörd och när mopeden är ny ska du köra in den i 100 mil och min Rieju mrt 50 sm 2016 gör nästan 52 km/tim på rak väg uppmätt med en app på mobilen och mobilen har gps också mätaren visar faktiskt nästan 2 km/tim för lite på den mopeden. Sen skadar det inte att justera in förgasaren luftskruven och tomgången för att mopeden ska gå så bra som möjligt.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Sida 1 av 1

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet