30 moppe visade sig va stulen sedan 2005, vad kan jag göra?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 478
Blev medlem: 23 mars 2013, 21:56
Ort: Göteborg

30 moppe visade sig va stulen sedan 2005, vad kan jag göra?

Inlägg av Timmää »

Tja, har nyss köpt en 30 moppe av en kille och kollade upp ramnumret med polisen. I polisens register står det att moppen är anmäld stulen sedan 2005.

Alltså har det antagligen varit några ägare emellan, killen jag köpte den av skrev kvitto och hade ingen aning om att den var stulen, han har gett mig namnet på ägaren innan honom också.

Men hur ska jag gå vidare med denna saken och vad bör jag göra igentligen? Jag vill ju inte förlora några pengar eller så på detta. Vad har jag för möjligheter att göra här? Tackar för svar!
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
YammaNörd
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 13 december 2015, 21:51

Inlägg av YammaNörd »

Då bör du nog ta moppen och knalla ner med den till din lokala polisstation och förklara läget...
Har du dessutom pratat med dem vet dom ju redan om att du har en stulen moppe, eller hur? Vad som kan hända om polisen sätter dit dig är att du åker på brott mot "lagen om godtrosförvärv av lösöre" vilket inte är speciellt bra för dig..

Bättre att förlora pengar/moped än att åka dit på något sådant..
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!
Skriv svar