Wr125X ''Trimrör''

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

oliverdyrvold
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 mars 2016, 02:00

Wr125X ''Trimrör''

Inlägg av oliverdyrvold »

Tja! Har tänkt att rå-trimma min Yamaha wr125x 2015 från 15hk till 16hk med Arrow's eller Tiger's Full exhaust-system. Min fråga är, på orginalet så har jag en ''sak'' (gummi fäste vid avgas systemet) som går ut från avgassystemet, fäster sig nån stans vid motorn och sedan går vidare till luft burken. Vad fan är det? Är det O2 sensorn eller är det bara för att den ska ''släppa ut mindre luft''? Samt vad tycker ni jag ska skaffa för avgassystem?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

en såkallad EGR ventil. den återanvänder avgaserna för att få ut mindre utsläpp
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Hej! Vill absolut inte vara sån men en WR125X är ju 4-takt. Säger inte att det är omöjligt att trimma en 4-takts motor men det är verkligen inte värt det, tycker jag. Så länge du nu inte har MASSVIS med pengar att lägga på den så visst, kör på! Duger inte dina hela 15 hk? Är det mer acceleration eller toppfart du vill ha? Byta drev? Eller vill du helt enkelt bara ha ett bättre ljud? :P
oliverdyrvold
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 mars 2016, 02:00

Inlägg av oliverdyrvold »

Raggarn1337 skrev:Hej! Vill absolut inte vara sån men en WR125X är ju 4-takt. Säger inte att det är omöjligt att trimma en 4-takts motor men det är verkligen inte värt det, tycker jag. Så länge du nu inte har MASSVIS med pengar att lägga på den så visst, kör på! Duger inte dina hela 15 hk? Är det mer acceleration eller toppfart du vill ha? Byta drev? Eller vill du helt enkelt bara ha ett bättre ljud? :P
Saken är den att jag vill att den ska se snabb ut liksom, de är ju jäkligt tonårs aktigt men det är så det är. Vill samt att den ska låta gött, åka 5-6 kmh snabbare (Sarkasm) och se coolt ut. Men originalet kommer att rosta sönder inom ett halvår-år och ett nytt original kostar en förmögenhet.
oliverdyrvold
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 mars 2016, 02:00

Inlägg av oliverdyrvold »

LennartTuning skrev:en såkallad EGR ventil. den återanvänder avgaserna för att få ut mindre utsläpp
Är du säker på det? för det är inte ett vanligt ''gummi bands fäste'' vid motorn utan det är som en liten svart låda som sitter där, Bild Vill inte köpa ett avgassystem för 3,2K och så går den dåligt eller så men har kontaktat återförsäljan jag köpte den av!
oliverdyrvold
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 mars 2016, 02:00

Inlägg av oliverdyrvold »

Never mind! Gick ut och kollade på min och det verkar bara vara någon enhet eller så som kopplar ihop slangen! Den satt inte ihop med motorn och det gick inte ut någon sladd därifrån eller så! Men tack för era svar!
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Jag ryckte egr ventilen på min wr. Kom ihåg att plugga igen luftburken om du väljer att ta bort själva ventilen och slangarna när du har fått röret.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Skriv svar