Drevning Till Stunt

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

VetInte
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 31 augusti 2015, 15:59

Drevning Till Stunt

Inlägg av VetInte »

Tja. Skulle fråga vad som skulle vara bäst drevning för min beta för stunt. Har 74 kubbe och annat gott. Drevningen just nu är 14-50 vilket inte känns så värst bra på bakhjulet. men vad skulle vara bäst att byta till om jag även skulle vilja behålla farten någorlunda?
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Jag har 13 53 då är moppen rätt stark toppar runt 80 fast jag kan ju inte stunta!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
VetInte
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 31 augusti 2015, 15:59

Inlägg av VetInte »

Ingen annan?
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

Bäst för stunt är en väldigt jämn effektkurva. Alltså mycket kraft hela tiden. Lågvarvigt rör ger en jämnare effektkurva. med 75cc funkar nog orginal drevning bra.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
VetInte
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 31 augusti 2015, 15:59

Inlägg av VetInte »

NizzePisse skrev:Bäst för stunt är en väldigt jämn effektkurva. Alltså mycket kraft hela tiden. Lågvarvigt rör ger en jämnare effektkurva. med 75cc funkar nog orginal drevning bra.
vet dock inte vad den är :P Måste ligga på väldigt höga varv annars orkar den inte hålla sig uppe.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Högvarvigt så behöver du ligga på höga varv hela för att effekten ska komma, låga växlar annars är den väldigt slö att axxa.

Lågvarvigt så kommer effekten på lägre varv vilket är bra till stuntning

Visst går det att stunta med högvarvigt oxå. Jag har 70cc och högvarvigt, 13-53 drevning och det är inga problem att få upp den på bakhjulet. Bara ligga vid effektkurvan innan man rycker upp den
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
krazytoneride
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 30 januari 2016, 10:31
Ort: övik

Inlägg av krazytoneride »

Om du är bra på att balanserar kan du hålla den uppe vid låga varv också ;)
Rieju MRT SM 2013
Skriv svar