Pga t-rex vs speedfight 3 köpråd

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Kicken
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 mars 2016, 06:09

Pga t-rex vs speedfight 3 köpråd

Inlägg av Kicken »

Tjo, jag är ute efter en moped för att pendla till jobb och gym.. Så ingen cross- stylade moped utan en skön och bra pendlarmoped.

Gärna en bensinsnål och inte för slö/långsam, den ska gärna orka att gå i 50km/h +

Dom jag kollat på är peugeot speedfight 3 - 09 (800mil) eller PGO t-rex (500mil) - 14

Speedfight 3 är i lite sämre skick, lite repig, sen har dom själva sköt service, medans t-rex är nyservad hos ÅF för 2000kr.

Så vilken skulle ni köpa, är PGO bra? Känns ju bättre att köpa en - 14 än en - 09 för samma peng (ca 8000kr)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jag hade en Peugoet, dock annan modell, och gillade den skarpt. Speedfight är gissningsvis deras mest sålda moppeserie, så du kommer inte bli besviken på den. Jag har provat både 2:or och 3:or, men tyckte att det kändes lite vingligt och som att de var för lätta (men så kände jag även med Aerox, så det kanske inte betyder mycket). 3:an har även ett mer avlångt sadelfack, så du får plats med hjälmen även om den är av crosstypen, och smidigare för sportbag.

PGO har jag ingen erfarenhet utav, dock har jag fått avsmak för märket ändå (nästan lite Kina-feeling). Det baseras på absolut inte ett dugg, möjligtvis utseendet. Maskinellt så är det ju en minarelli, samma motor som hos Aerox alltså. Så den bör hålla samma standard, som inte är att klaga på.

Med detta sagt så tror jag inte att du kommer trampa på någon nit oavsett vad du väljer. Men jag skulle ha valt Peugeoten.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

Har haft en t.rex, grym moped, väldigt robust och fin motor, väldigt lätt att mecca med.

jag skulle valt t.rexen
vill inte tracka ner på peugeot men skiten håller aldrig, alla fästen till avgasröret samt kåpfästen går alltid av om du råkar ramla, ( detta händer inte med t.rexen det kan jag lova) t.rexen drar också väldigt lite bränsle original. motorn är också väldigt stark om du tar bort pluggarna på dem. du får en t.rex lätt att gå i 70 original med ett bra axx och bra styrka om du tar bort pluggarna.

pgo är kända för att hålla du kan lätt pumpa 2000 mil om inte mer.
Post företaget bring använder sig av modellen pgo bigmax, samt den danska posten också.
hör av dig om du vill plugga ur din bigmax.

hör av dig om du vill plugga ur din pgo,
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar