Hej, jag har bytt munstycket på min moped, vid minsta lilla gaspådrag börjar den "böa" , men med choken på böar den lite senare men den går inte att gasa fullt.
Mopeden startar även inte utan startgas.
Vad kan vara problemet? Mopeden gick med originalmunstycket men den gick inte bra.
Edit: moppen startar utan startgas nu
Senast redigerad av krazytoneride den 30 mars 2016, 13:53, redigerad totalt 2 gång.
Att öka munstyckesstorleken med nästan en femtedel utan att ha gjort några andra änringar känns lite märkligt. Får man fråga varför du gjorde det, och vart den idén kom ifrån?
Försöker inte låta dryg på något vis, det kan helt enkelt vara bra att veta.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
"Vad kan vara problemet? Mopeden gick med originalmunstycket men den gick inte bra."
Hur menar du med att den inte gick bra? ÄR du säker på att du verkligen behövde större munstycke?
Jag är inte helt hundra på detta men när man "chokar" så får den ju mindre luft. Så när du går upp ett par storlekar i munstycket så kan du behöva skruva lite på luftskruven
Raggarn1337 skrev:Jag är inte helt hundra på detta men när man "chokar" så får den ju mindre luft. Så när du går upp ett par storlekar i munstycket så kan du behöva skruva lite på luftskruven
På gamla förgasare var d så.
Sätt på orginal munstycke å om den går med det kolla tändstiftet å se så du får ett ungefär om den går för snålt. Kör dock fullgas när du gör det.
Sen att skrua på luftskruven kan hjälpa.
Kan också va att det kommit skit i förgasaren, Eller igän täpt luffilter.