Hur lång tid tar det egentligen?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Hur lång tid tar det egentligen?

Inlägg av Lucasosterberg »

Tjena!

Hur räknar jag ut hur lång tid det tar att åka moppe till ett ställe?
Sträckan är 134 km och moppen kan nog hålla 65 i medelhastighet.
Enligt mina uträkningar så tar det 2 timmar och 12 minuter men det känns väldigt lite eftersom det står 1 timme 58 minuter med bil på maps och det är en ganska stor väg hela vägen (inte motorväg) så det borde va minst 90 nästan hela vägen.

Tacksam för snabbt svar!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Årets Styrelsemedlem 2013
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Inlägg av Beya »

Tar ju strax över 2 timmar
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Ska du åka i 65 km/h så finns ju risken att du blir stannad av farbror blå, då kan det ta mer än 2 timmar ;)
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Vilket bra länk jävlar
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Snitthastighet blir ofta MYCKET lägre än man tror. Gjorde för några år sedan ett test, körde en moppe med toppfart 80km/h så fort som jag ansåg var förnuftigt (säkert och utan att irritera folk som bodde precis intill de minsta vägarna) ungefär 1,5 mil, vägarna var stora och fina grusvägar och små asfaltsvägar. Om jag minns rätt blev snittfarten 54km/h, med en toppnotering på över 90km/h i en lång brant backe.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

G-son skrev:Snitthastighet blir ofta MYCKET lägre än man tror. Gjorde för några år sedan ett test, körde en moppe med toppfart 80km/h så fort som jag ansåg var förnuftigt (säkert och utan att irritera folk som bodde precis intill de minsta vägarna) ungefär 1,5 mil, vägarna var stora och fina grusvägar och små asfaltsvägar. Om jag minns rätt blev snittfarten 54km/h, med en toppnotering på över 90km/h i en lång brant backe.
Ojdå, jag räknade bara bort 5 för det är en lång rak väg hela vägen det är bara till och från vägen man inte kan köra fullgas, men det kanske inte räcker då...
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

Raggarn1337 skrev:Ska du åka i 65 km/h så finns ju risken att du blir stannad av farbror blå, då kan det ta mer än 2 timmar ;)
Haha jaa jag får ta det lite försiktigt ;)
Skriv svar