Fort stalker går inte som den ska

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

^6larre
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 7 mars 2016, 20:09

Fort stalker går inte som den ska

Inlägg av ^6larre »

Tjena, har lagt in endel trådar här gällande en gilera stalker men nu är det dags för en stor tråd.

Det är en 07a och sitter en dellorto 17,5 PVHA ED på om jag inte tar fel vad originalförgasaren är. Nu till problemen, den böar ner sig på fullgas och jag har bytt munstycke på den, sitter ett polini luftfilter på flr tillfället. Köpte en sats med munstycken från storlek 65-82 6mm.
Har testar alla munstycken och det blir knappt bättre med något av de. Har jag fel munstycken eller vad är det frågan om? Andra problemet , mopeden varvar upp sig jättemycket ibland när man startar så den nästan drar iväg på tomgång och ibland så dör den nästan.
Testat att skruva på tomgångsskruven men inget hjälper. Jättetacksam för hjälp för jag har hållit på o försökt lösa problemen nu i ett par veckor och kommer aldrig på hur jag ska göra.

Tack på förhand
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Så allt är original förutom sportluftfilter? :P Skulle kunna bolla med lite idéer men det är inte så himla lärorikt. Finns ett par riktigt bra guider om hur du bestyckar förgasare! http://www.twostrokerider.se/artiklar/1046
^6larre
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 7 mars 2016, 20:09

Inlägg av ^6larre »

aa precis allt är original, tycker det är så konstigt.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Då är frågan, varför kör du med sportluftfilter om allt är original? Du kanske bara ville ha lite bättre ljud från förgasaren? :P Iallafall, den kanske får för mycket luft? :o Har du en luftskruv så kan du ju testa att skruva lite på den. En motor ska ha en blandning mellan luft och bensin, ifall att du nu inte visste om det :P
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 863
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Får för mycket luft I förhållande till bensin, justerat lågfart och trottelclipset? eller bara huvudmunstycket?

Kollat efter tjuvluft?

Att den rusar på tomgång är typiskt exempel på att den får för mycket luft, antingen pga tjuvluft eller dåligt justerad förgasare.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
^6larre
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 7 mars 2016, 20:09

Inlägg av ^6larre »

jo jag vet att det är en blandning av luft och bensin, och ja precis lite fränare ljyud haha;)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Följ denna ( http://www.twostrokerider.se/artiklar/1046 ) guide och ställ in förgasaren nu då! Ingen raketforskning direkt ;)
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

Kolla så det rinner bra med bensin genom förgasaren haft täppt bränsle kanal på min förgasare då rusade den som fan på tomgång la av å böa på fullt å sånt
Skriv svar