Gurras mb5 caferacer

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gurraboi
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 mars 2016, 20:53

Gurras mb5 caferacer

Inlägg av Gurraboi »

Tjäna! Fick tag på en mb5a i veckan som jag tänkte renovera till originalskick! Surfade runt på nätet och fick syn på en bild på en ombyggd mb till caferacer och det fick mig inspirerad! Så det blir att bygga en caféracer av den istället 8) jag ska försöka att lägga ut så mycket som jag kan här.

Ganska klen Setup, men målet är inte att åka så fort som möjligt utan få ett sjysst utseende.

5,5hk noname
20mm mikuni Corp
Jamarcol orginalliknande rör
Sportluft

1.
[spoiler]

Idag köpte jag moppen uppe i borås trakterna, fattas en del saker men de viktigaste bitarna finns! Synd att det är olika fälgar bara :x
Annan bakfälg kommer antagligen senare.
Bild
[/spoiler]

2.
[spoiler]

Började såklart att montera ner det mesta och rengöra. Lackerade även kicken, svänghjulskåpan och cylindern :) ramen ser riktigt fin ut faktiskt! knappt någon rost.
Bild

Motorn före tvätt.
Bild

Motorn efter tvätt.
Bild

började även riva lite i kabelhärvan, såg inte så jätte bra ut.. Snubben innan har klippt en del i det, men det går att fixa till :P
Bild
[/spoiler]

3.
[spoiler]

Idag fick jag gjort en del! Hade ledigt från skolan så dagen gick såklart ut på att skruva mb. Jag röjde i elsystemet och klippte och klistrade lite, tillslut så blev det bra :) jag strippade även av allt från ramen så nu ligger hela moppen nere i delar.
Bild

började även lackera lite saker dels gaffelbenen. jag tycker att de blev bra :) inte den bästa bilden kanske..
Bild
[/spoiler]

4.
[spoiler]
Påsklov!! Förhoppningsvis blir det en del skrivande under lovet. Fick gjort lite idag då mitt kolvkitt och sotningssats kom idag :) monterade allt och det blev en jävla komp :wink:
Har även lagt upp en plan för hur jag ska göra projektet. Tänkte till att börja med endast tvätta alla delar och montera ihop moppen och höra den ombyggnationen jag behöver. Sedan är det att montera ner allt och lakera så snart är det dags för ihopmontering :)[/spoiler]

5.
[spoiler]
På långfredagen skal man ha tråkigt.. Det hade då inte jag! Jag tvättade ramen och började att montera! :) motorn har riktigt bra gnista 8) flyttade även ner tändningslås från styret ner under tanken istället. Se bilderna!

tändningslåset nerflyttat
Bild
Bild

[/spoiler]

6.
[spoiler]
Har inte uppdaterat på en stund, så nu är det dags!
Moppen börjar ta form nu :) jag har lakerat vissa saker, svets lagat saker och böjt till fotstödet, han innan hade ramlat rejält verkar det som.. Snart börjar moddningen för att den ska få caferacer stuket![/spoiler]

7.
[spoiler]
idag började jag med moddningen! tanken är att slänga bort sadeln och plasta en ny samt bygga upp en bakdel. jag plastade första lagret idag, hoppas att det blir bra. bilder kommer.[/spoiler]
YamahaneosSs
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 augusti 2015, 19:16
Ort: Askim436<3

Inlägg av YamahaneosSs »

Cool. Kommer nog bli snygg 8)
Skriv svar