Polini guss 80cc + Tecnigas enox

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gutå
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 5 juli 2015, 00:27
Ort: Älvdalen

Polini guss 80cc + Tecnigas enox

Inlägg av Gutå »

Tjenare, skulle de va bra att kombinera Polini guss 80cc och ett Tecnigas enox rör? Får man ut någon vettig effekt eller är de bättre att köpa en 70cc istället? Planerar att kombinera det med en 21mm förgasare.
Tack i förskott! :D
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Funkar gör det, men det blir bättre om du stoppar dit t.ex ett turbokit 80 rör, polaren hade det tillsammans med 28mm förgasare och lite annan tändning osv, kan ju säga att den slog över om man inte slutade gasa på första och andra växeln, allt detta satt på en Rieju RRX. :)
Gutå
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 5 juli 2015, 00:27
Ort: Älvdalen

Inlägg av Gutå »

Kanske kan skaffa ett sånt rör och tändning i framtiden jag också men de är pengarna som hindrar, tycker att de är dyrt ändå. Kanske hade kunna sikta in mig på en 24mm pwk istället för en 21mm phbg de kanske hade varit bättre.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

24 låter mycket bättre än att du ska köra 21, men det är inte så stor skillnad så jag hade kört på 28 bara för att göra det ordentligt på en gång!
Gutå
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 5 juli 2015, 00:27
Ort: Älvdalen

Inlägg av Gutå »

Större förgasare gör så att du tappar lite effekt på låga varv men får igen de på toppen. Sen drar de också mer bensin. :P
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Har full koll på det där vettu.. ;)
Men lika bra att trimma ordentligt när du väl är igång, om du har råd med 80cc så har du nog råd med soppan också!
Skriv svar