Vad ska man säga till polisen när dom stannar en?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
Tr3W
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2016, 17:07

Vad ska man säga till polisen när dom stannar en?

Inlägg av Tr3W »

Hej!

Jag undrar vad det bästa man kan säga till polisen om dom stannar en och frågar om den är trimmad. Jag kör med original rör (dragen plugg), större bakdrev, ostrypt insug och ostrypt cdi (tror jag). Den är ju i princip original i utseendet. Inget trimrör och dylikt.

MVH Tr3W
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Säga att du inte kan ett skit om mopeder, du vet att den går lite för fort och att förra ägaren sa att den är original samt att alla mopeder går lite fortare än dom får orginal och då du inte kan ett skit om mopeder så litade ju du självklart på vad han sa, du vet inte heller vad du kan göra för att få den att gå långsammare
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
2Tkungen
Elmoped
Inlägg: 94
Blev medlem: 11 februari 2016, 15:27

Inlägg av 2Tkungen »

Det bästa är om du inte stannar, en polis kommer aldrig att få tag på en moped. Om det inte är på en stor väg utan avfarter, men det är inte ofta det händer.
Hoj
Användarens profilbild
Tr3W
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2016, 17:07

Inlägg av Tr3W »

2Tkungen skrev:Det bästa är om du inte stannar, en polis kommer aldrig att få tag på en moped. Om det inte är på en stor väg utan avfarter, men det är inte ofta det händer.
Har dock reggplåt så lite dumt att dra dom när mitt namn och address står i rumpan på mig.. plus bor jag i en liten stad med 2 poliser som alla känner till och har razzia rätt ofta på skolan. Så dra ifrån är inget alternativ så att säga.
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

2Tkungen skrev:Det bästa är om du inte stannar, en polis kommer aldrig att få tag på en moped. Om det inte är på en stor väg utan avfarter, men det är inte ofta det händer.
Att inte stanna för polisen är nog det mest korkade man kan göra. Om du blir tagen med trimm har du kanske en väldigt liten risk att bli av med lämpet och får då i värsta fall vänta ett par år med b-kort. Men om du kör ifrån polisen och blir tagen som du antagligen kommer att bli kommer du inte att få se röken av ett lämp på ganska många år. Om vi nu säger att du kör ifrån polisen och fortsätter att åka moped, om polisen ser samma moped som dem kom ihåg körde ifrån dem förra veckan kommer dem bara inte att strunta i det. Så kör ansvarsfullt, och stanna alltid och var trevlig emot polisen så undviker du mycket trubbel.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

NizzePisse skrev: Att inte stanna för polisen är nog det mest korkade man kan göra. Om du blir tagen med trimm har du kanske en väldigt liten risk att bli av med lämpet och får då i värsta fall vänta ett par år med b-kort. Men om du kör ifrån polisen och blir tagen som du antagligen kommer att bli kommer du inte att få se röken av ett lämp på ganska många år. Om vi nu säger att du kör ifrån polisen och fortsätter att åka moped, om polisen ser samma moped som dem kom ihåg körde ifrån dem förra veckan kommer dem bara inte att strunta i det. Så kör ansvarsfullt, och stanna alltid och var trevlig emot polisen så undviker du mycket trubbel.
Smart tänkt men ibland så funkar inte det heller. vissa poliser skiter i ifall man är trevlig och kör i laglig fart, bara mopeden är trimmad så tar de den.

Men ifall man kör ordentligt och är trevlig så minskar såklart risken för värre straff. förhoppningsvis...
Cpi sm 06- SÅLD
Skriv svar