Det står att man borde ha ett trimavgasrör också, men jag har urpluggat originalrör. Funkar det bra ändå, med 19mm förgasare i så fall & 11-48 drevning?
väldigt populär cylinder, antagligen pga priset.
Hade en på min gamla Derbi och jag tyckte inte att effekten var något att skryta om direkt :/ körde b.la. 19mm förg, 13-53 drev och urpluggat org rör
Skulle köra på airsal 70 racing istället, skiljer typ 100kr eller nåt sånt. Om jag inte har fel så är sport gjutjärn medans racing är aluminium
Kör själv airsal racing på min drac och funkar utmärkt. Hur effekten är med urpluggat orginalrör kan jag tyvärr ej svara på men om du senare överväger trimrör så rekommenderar jag ett TK Lacada, då ska du se på grejer
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Det står att man borde ha ett trimavgasrör också, men jag har urpluggat originalrör. Funkar det bra ändå, med 19mm förgasare i så fall & 11-48 drevning?
Det funkar fint med originalrör. Det låter som en väldigt lätt drevning dock..
TheAndersson skrev:Skulle köra på airsal 70 racing istället, skiljer typ 100kr eller nåt sånt. Om jag inte har fel så är sport gjutjärn medans racing är aluminium
Kör själv airsal racing på min drac och funkar utmärkt. Hur effekten är med urpluggat orginalrör kan jag tyvärr ej svara på men om du senare överväger trimrör så rekommenderar jag ett TK Lacada, då ska du se på grejer
Fast sport skulle tydligen vara alu, vilket är bra för man behöver ju inte köra in den på samma sätt som gjutjärn. Okej, funderar kanske på att ev, köpa trimrör också. Vad är så bra med tk lacada då?
TheAndersson skrev:Skulle köra på airsal 70 racing istället, skiljer typ 100kr eller nåt sånt. Om jag inte har fel så är sport gjutjärn medans racing är aluminium
Kör själv airsal racing på min drac och funkar utmärkt. Hur effekten är med urpluggat orginalrör kan jag tyvärr ej svara på men om du senare överväger trimrör så rekommenderar jag ett TK Lacada, då ska du se på grejer
Fast sport skulle tydligen vara alu, vilket är bra för man behöver ju inte köra in den på samma sätt som gjutjärn. Okej, funderar kanske på att ev, köpa trimrör också. Vad är så bra med tk lacada då?
Lacada jobbar väldigt bra tillsammans med den cylindern, eller tk överlag
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
StigOfTheMopeder skrev:
Och den lilla extra krämen kommer att förkorta livslängden vääldigt mycket...
Skaffar man midrace cylindrar ska man byta vev!
Du behöver inte byta vev för airsal 70racing
Är det svårt att byta vev annars då?
Måste klyva motorn, inga jättesvåra grejer men du måste ha god ordning på var du lägger alla delar, du vill inte tappa bort eller glömma något när du monterar ihop den igen, finns guider på Youtube så om du inte vet var en speciell del ska vara eller hur man monterar så är det inte hela världen, bara kolla guiden eller en sprängskiss så bör du se hur du ska göra. Viktigaste är att ha ett bra ställe att jobba på och bra ordning då det kan vara lätt att tappa bort en krysskil, bricka eller liknande
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
TheAndersson skrev:
Du behöver inte byta vev för airsal 70racing
Är det svårt att byta vev annars då?
Måste klyva motorn, inga jättesvåra grejer men du måste ha god ordning på var du lägger alla delar, du vill inte tappa bort eller glömma något när du monterar ihop den igen, finns guider på Youtube så om du inte vet var en speciell del ska vara eller hur man monterar så är det inte hela världen, bara kolla guiden eller en sprängskiss så bör du se hur du ska göra. Viktigaste är att ha ett bra ställe att jobba på och bra ordning då det kan vara lätt att tappa bort en krysskil, bricka eller liknande
Inte så, bara se till så man får ihop allt rätt, du kan ju kolla guide på Youtube så ser du ju ungefär vad du skulle ge dig in på. Tror kanalen heter WES_productions eller WSC_Productions eller nåt sånt som har okej guider på hur man klyver och monterar AM6
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado