Har Kymco Agility City 50 en v-ring spärr?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

EnKymcoFörare
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 februari 2016, 18:04

Har Kymco Agility City 50 en v-ring spärr?

Inlägg av EnKymcoFörare »

Vill veta vilka spärrar min moped har.
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
EnKymcoFörare
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 februari 2016, 18:04

Inlägg av EnKymcoFörare »

AndenIflaskan skrev:kolla denna guide..
https://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKyyic
gud vad många spärrningar... mer är hälften av dom kan jag inte ens komma åt för jag har varken ett garage eller dom flesta verktygen. Jag tror inte heller att min moped har så många spärrningar, men vilka av dom begränsar den mest? Det ända jag har gjort är att jag har tagit bort all is i luftfiltret som ströp den till 35 km/h. många av mina gamla klasskompisar säger att man ska ta bort "v-ringen" och jag kan inte komma åt den med en vanlig skruvmejsel för skruvarna sitter i som satan själv.
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Variator ringen är den som oftast gör mest skillnad ifall man tar bort den.

Ifall du inte har verktygen så har du säkert en schysst kompis som kan hjälpa dig med att skruva.
Cpi sm 06- SÅLD
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Hehe, kan tala om för dig att det är ingen moped som har alla dessa strypningar. På videon så visar han de olika strypningarna som kan finnas på olika mopeder. Som personen ovan sa så är "v-ringen" alltså enklast och mest värd att ta bort. Ifall den nu har en sådan eftersom det är en 4-takt.
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

v-ringen gör långt ifrån mest....
kolla om du har en magnetpuls kännare på insidan av variatorkåpan (precis som på videon) plocka bort den så går moppen betydligt bättre..

åk till en okq8 mack å låna deras mutterknack så kommer du åt v-ringen eller annan potensiell strypning ;)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Det där med v-ring beror helt på vilken årsmodell och om det är en 45 eller 25.
Har för mig att på agilty city så är variatorhylsan svarvad så den har som en v-ring som inte går att ta bort. Du kan köpa en variatorhylsa som är helt jämnt svarvad. Men rekommenderar att köpa en ostrypt cdi.
Har servat, sålt och meckat med typ alla dagens kymco modeller så skicka pm om du undrar något
Varit ägare till 74st moppar
Skriv svar