Fråga ang bensinkran baotian classic

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

antepojken88
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 januari 2016, 16:46

Fråga ang bensinkran baotian classic

Inlägg av antepojken88 »

Hej! Har en liten fundering ang bensinkran på min classic. Moppen vill inte starta. När jag suger i vakuum slangen så rinner det bensin ur slangen till förgasaren. Men när vakuumslangen sitter på insuget så kommer det ingen bensin till förgasaren.

Är kranen körd? Eller är det ett ännu värre problem? Varför öppnar den bara när jag suger i slangen?

Kan tillägga att vakuumslangen är bytt, samt kranen kommer från en fungerande classic.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Motorn suger rätt lite under startförsök, så det kan ta sin tid innan kranen alls öppnas. Har du fyllt förgasaren med bensin genom att suga i vakuumslangen ska moppen starta lätt, gör den inte det är något annat galet.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
antepojken88
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 januari 2016, 16:46

Inlägg av antepojken88 »

Den startar om jag fyller förgasaren med bensin och då går den på tomgång, men så fort jag rör gasen kvävs den och dör!

Testade att lossa bränsleslangen från förgasaren när den går på tomgång, då kommer ingen bensin alls! Alltså inget vakuum när motorn går.

Detta började idag. Har tidigare haft problem med att den ryckt på halvgas. Då höjde jag nålen ett snäpp, och den fungerade i 1 vecka tills idag. Kan det ha hänt något pga att jag höjde nålen? Varför förlorar den bara allt vakuum när jag gasar?
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

sälj skiten eller skrota aset.. lätt löst problem köp en 2 takt!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Baotian som går på tomgång men inte tål gas... Dom gånger jag råkat på såna har det varit vatten i förgasaren eller skit i huvudmunstycket. Nån enstaka gång trotteln som inte lyftes som den skulle när man gasar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
antepojken88
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 januari 2016, 16:46

Inlägg av antepojken88 »

Jag tömde tanken och gjorde samtidigt rent filtret på kranen. Nu efteråt med ny bensin så startar den inte alls. Inte ens om jag fyller förgasaren genom att suga i vakuumslangen? Vad fan är det nu då? :evil: Ju mer jag felsöker så blir det bara än mer fel på aset
antepojken88
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 januari 2016, 16:46

Inlägg av antepojken88 »

AndenIflaskan skrev:sälj skiten eller skrota aset.. lätt löst problem köp en 2 takt!
Skit ner dig. Kom med tips! Eller håll käft!!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Rengjort förgasaren då? Att jobba med tank och kran hjälper inte mycket om det inte är där felet sitter. :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
antepojken88
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 januari 2016, 16:46

Inlägg av antepojken88 »

Hade gärna gjort det men kommer inte in i den. En av skruvarna till flottörhuset är totalt förstörd, och sitter utav bara helvete. Dessutom är båda skruvarna till acc pumpen också förstörda. Till sist båda skruvarna till choken. :evil:

Fast har testat med en fungerande förgasare från en baotian city. Min beter sig likadant ändå :evil:
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

jag gav dig nog ditt livs bästa tips, tycker jag borde få ett lite trevligare svar tebax iaf :D
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar