Trimfråga.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ruskiturbo
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 februari 2016, 17:32

Trimfråga.

Inlägg av Ruskiturbo »

Har precis köpt min första moped vilket är en Aerox 04a klass 1a och jag funderar på att köpa en större variatorring och ett trimrör för att få lite bätter accelration. Men jag undrar om det är lagligt.
Sjukare än intensivvården på karolinska.
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Ta bort vingen o var nöjd då gör den ca 65-70... allt som inte är original är olagligt!!!
moddlaren trimma lungt
haggog
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 10 december 2015, 20:21
Ort: Brööl

Inlägg av haggog »

Minsta lilla grej du byter på den gör den olaglig, så vida du inte besiktigar den. Men gör den över 53 km/h räknas den som lätt motorcykel och blir du stoppad då blir det böter för olovlig körning, prick för den som står som ägare och du riskerar att bli av med kortet upp till 1 år tror jag det är.

Ett tips ba: Om du nu trimmar se till att du står som ägare så slipper dina päron ta smällen ifall du blir stoppad

MVH
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

jag hade gjort såhär: köp ett trimrör, byt vikterna sätt på en fet v-ring ta bort insugsplugg och andra spärrar som förstör axxet.

detta kommer göra så moppen får ett otroligt nice axx men toppfarten håller sig ner.
har gjort detta många gånger på andra moppar åt polare som inte vill att den ska gå för fort...
är trött på alla dessa som bara drar v-ringen då det är den sämsta strypningen att plocka bort. plugga ur insug, avgasrör byt vikterna, och behåll v-ringen.. gör en jäkla skillnad.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar