Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Mackan00 skrev:Just nu så försöker jag endast göra så att moppen går bra på fullgas. Så jag ställde förgasaren till grundinställningar: luftskruv 1,5 varv ut och på bränsle nålen satte jag klipset i mitten.
Jag köpte en huvudmunstycke sats 75-98, och jag började med att sätta i den största (98,) och den gick ganska bra. Men när jag gjorde testet där jag gasade på fullt på en raksträcka och kollade tändstiftet så var den vitaktig...Kan det verkligen vara så att den får för lite bensin
Testade att byta ner till mindre munstycke, då så började mopeden väldigt ojämt på fullgas. Testade att byta ner igen men då gick den inte alls på fullgas, mopeden tappar fart och typ dör i farten.
Tycker att det verkar konstigt att jag behöver ha så stort munstycke (orginal är 75). Ifall jag sätter på 82 munstycket så är jag tvungen att skruva in luftskruven igen för att man sa kunna gasa utan att den "dör"
Behöver jag köpa ännu större huvudmunstycke? Allt som har med förgasaren att göra är rengjort. mer info om moppen i första inlägget i denna tråd.
Skulle bli väldigt glad om någon vet vad det är som behövs göras