Montera TNT snabbgas till Senda 04

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jonl3j
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 december 2015, 16:56
Ort: rönninge

Montera TNT snabbgas till Senda 04

Inlägg av jonl3j »

Fick hem min TNT snabbgas idag, men jag fattar inte hur man ska montera den, har försökt på olika sett men hittar inte lösningen. Först så försökte jag montera den direkt vid styret och men det funkade inte, försökte också trä den igenom vajern nere vid nålen, funkade inte heller . Nån som kan förklara hur man monterar dit den? :?
Användarens profilbild
LabanBS
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 15 december 2015, 13:32
Ort: Stockholm

Inlägg av LabanBS »

har också problem med detta, drog ner till lokala moppeverkstan o dem ville ha 650kr(!!!) för montering (+gasvajer)
Rieju Drac rr
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Re: Montera TNT snabbgas till Senda 04

Inlägg av edvib »

jonl3j skrev:Fick hem min TNT snabbgas idag, men jag fattar inte hur man ska montera den, har försökt på olika sett men hittar inte lösningen. Först så försökte jag montera den direkt vid styret och men det funkade inte, försökte också trä den igenom vajern nere vid nålen, funkade inte heller . Nån som kan förklara hur man monterar dit den? :?
ska du byta gasvajern också eller bara hantaget men de verkar som du ska byata båda så det du ska göra är att du ser där gasvaern går ner i förgasaren sitter en skruv uppe på förgasaren men håll för det är en fjäder under där sen kollar du hur det sitter och bytar bara med den nya vajern var noga me att ingen skit kommer in där sen drar du bara vajern fram til styret och sätter dit hantagetoch och så är hur lätt som helst
obs skriver på iphone så särskrivning
original är för gubbjävlar
Bild
jonl3j
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 december 2015, 16:56
Ort: rönninge

Inlägg av jonl3j »

tack för svaret! jag kom på en annan lösning, jag köpte vajerstopp ska kapa av vajern och sen sedan fästa ihop dom med hjälp av det.
Skriv svar