Rieju rr sport eridion 05

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

zebbe50racing
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 november 2015, 16:53

Rieju rr sport eridion 05

Inlägg av zebbe50racing »

Tjenare! Jag har problem med min AM6 motor, topplockspacningen går sönder hela tiden fastän jag lägger ny packning vid cylinderfoten och toppet, när packningen går sönder så är hela avgasröret och vevhuset fyllt med kylarvätska detta händer på en gång, jag har provat plana toppet och cylindern med svarv men ändå får jag samma resultat. jag har ingen aning om vad som är felet jag är tacksam för svar som kan hjälpa
Har alltid problem med mopeder😕
zebbe50racing
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 november 2015, 16:53

Rieju rr sport edition 05

Inlägg av zebbe50racing »

Jag har även bytt pinnbultar och dragit åt med rekomenderat moment
Har alltid problem med mopeder😕
Kooolby
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 24 oktober 2015, 21:08

Inlägg av Kooolby »

Detta låter riktigt jävla konstigt!!!
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

De ända jag kan komma på är att du har för mycket komp med planad cylinder. Testa att lägga en tjockare cylinderfotspackning under cylindern för att få mindre komp. Alternativt flera packningar om du inte har någon tillräckligt tjock :)

Kom på en annan grej i skrivandets stund! ;) Det kan vara termostaten i topplocket som inte öppnar så det blir tryck i kylarvätskekanalerna från pumpen och uppåt. Detta skulle medföra extra belastning på toppackningen.

Det sistnämnda är mindre sannolikt då du antagligen har kört med moppen längre sträckor utan att den överhettat. Eller har du problem med överhettningar också? :)
zebbe50racing
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 november 2015, 16:53

Inlägg av zebbe50racing »

Jag har ingen thermostat i toppet för den hade rostat sönder och motorn hinner inte ens bli varm före packningen går sönder, det kan hända att komppet ökade när jag planade toppet och cylindern men jag hade samma problem innan så......... :?
Har alltid problem med mopeder😕
Skriv svar