Derbi dör helt random

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hangphu
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 november 2015, 00:59
Ort: Stockholm

Derbi dör helt random

Inlägg av hangphu »

Tjena!
Min Derbi Senda xtreme 07:a kan helt plötslig bara dö när när jag har kört en stund med den, när den dör låter det exakt som att jag fått soppa torsk men det är inte fallet. Det som är lite skumt är att om man låter den stå 10-15 min går den helt normalt efteråt.
Min kylare har läckt lite men jag vet inte om det har något med saken att göra. Min tanke är att kylaren inte funkar propert och då överhettas motorn, vet inte vad det annars skulle kunna vara.

Tack för svar!
Setup:
Hebo Tomahawk 80cc
21mm dellorto black
MK Thrower rör
Malossi membran
Malossi insug
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

Kan vara skit i förgasaren som blandas upp när du kör. Går motorn konstigt innan den dör? Har hänt mig.
En sak som hände min kompis var att vakumslangen inte satt på så bra, alltså bildades det vakum i tanken och ingen bensin rann till.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
hangphu
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 november 2015, 00:59
Ort: Stockholm

Inlägg av hangphu »

Nej inte riktigt, en av gångerna var när jag hade legat i 90 kanske 1km o sen sakta in för ett rödljus då börja den plöddra som vid soppatorsk och dog sen. Fick vänta 15 sen gick den helt normalt hela vägen hem :/
Johnkronander
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 22 mars 2015, 20:04

Inlägg av Johnkronander »

kan vara hålet i tanklocket som är blockerat testa o köra utan tacklock och se om det hjälper, gör det de så köp nytt
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

Det går alltid att göra ett eget hål i locket innan man köper nytt, då slipper du vänta.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
hangphu
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 november 2015, 00:59
Ort: Stockholm

Inlägg av hangphu »

Tack för svaren! Hålet jag har nu är som en kanske 1/2 mm i diameter. Ska kolla när jag kommer hem från skolan :D
Skriv svar