Alex Stunt Slider Projekt!

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Alex Stunt Slider Projekt!

Inlägg av Pulze »

Tjena!

Har förra veckan införskaffat mig en slider som ska renoveras, fräschas upp och stuntkittas! Slidern är en 2010 och bytte den mot min gamla aerox. Har även tänkt att göra guider på allting så ni ser hur jag stuntkittar min slider och vad jag tycker är skönt att ha osv, och här har ni en bild på slidern som nu är HELT orginal! :)

Saker som SKA köpas/fixas:
12a, antingen köper jag en tnt eller svetsar själv.
Oversize skiva fram.
Pegs till 12an och lite andra ställen.
Lättare variatorvikter.

Saker som kanske kommer beroende på hur mycket pengar jag väljer att lägga ner:
Stage6 mk2 sport
Stage6 hpc vev
21mm förgasare
Nya zx röret
Malossi Fly clutch
Bcd kraschpuckar

Och avslutar med en bild på hur slidern ser ut i dagsläget :D

Bild

Första Updaten! 2015-11-13
Och en liten guide!

[spoiler]Slidern hade rasade vevlager och visste att det var en enkel sak att göra så jag bytte helt enkelt moppe med killen, motorn va redan ner monterad så bytte lager och monterade ihop, har tyvärr inga bilder på detta då jag helt enkelt glömde ta bilder. Men iallafall! Monterade ihop mopeden men den ville endå inte gå bra, lät som tjuvluft men testade spraya med startgas överallt, inget tecken alls på tjuvluft?? Så pillade ihjäl mig på förgasar inställningar men inget hände. Så började leta tjuvluft igen och upptäckte att jag satt topplocket åt "fel håll" (passar åt 4 håll) så skulle ta av det och sätta det som det ska sitta men såklart så drog jag av en pinnbult. Så nu tänkte jag visa hur jag fick ut pinnbulten, som en lite "guide".

Det första jag gjorde var att skruva bort det 4a muttrarna till topplocket och sedan skruva av avgasröret som sitter med två muttrar i mynningen på cylindern och 2st bultar in i motorblocket. Sedan lyfte jag upp cylinder lite för att kolla om något stack upp av pinnbulten.

Bild

Jag hade tur den här gången, det sticker upp ganska mycket av pinnbulten! Då tog jag bara av cylindern samt topplocket och la en gammal tröja över vevhuset då jag inte vill ha ner skit i min nyrenoverade motor. Sedan tog jag en svetstång och nöp fast hårt i pinnbulten och snurrade helt enkelt bara ut den.

Bild

Bild

Sedan så tänkte jag visa en ganska enkel teknik för att skruva av samt skruva i pinnbultar. Du tar två stycken muttrar som passar bra på pinnbulten och skruvar på båda. Sedan så drar du åt muttrarna mot varandra. Sedan för att skruva ut pinnbulten skurvar du på den undre så borde pinnbulten rätt enkelt börja skruva ut sig. Och för att skruva i så skruvar då på den över muttern. Och då jag nu skulle skruva ut en hel pinnbult så skruvar jag då på den undre :)

Bild[/spoiler]
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

Gött projekt! följer.
Maxlindvall
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 8 november 2015, 18:33

Inlägg av Maxlindvall »

Jävlar vad den kommer att gå med mk2:an :o :D Byter du veven själv eller lämnar du in den? :)
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

skulle va kul om du provade med hp2röret (nya zx) , är nyfiken på det men har inge pengar haha..
gött å se
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Maxlindvall skrev:Jävlar vad den kommer att gå med mk2:an :o :D Byter du veven själv eller lämnar du in den? :)
Byter veven själv! :)
spaaals skrev:skulle va kul om du provade med hp2röret (nya zx) , är nyfiken på det men har inge pengar haha..
det jag tänkte! Inte sätt nån som har provat det ännu! :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Härligt att några startar projekt iallafall. :)
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

händer det nåt här eller?
gött å se
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

spaaals skrev:händer det nåt här eller?
helt glömt bort det här, slidern är såld sedan länge och har köpt 600cc sporthoj!
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

Pulze skrev:
spaaals skrev:händer det nåt här eller?
slidern är såld sedan länge och har köpt 600cc sporthoj!
såpass ;)
gött å se
Skriv svar