Yamaha DT startar inte?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Bergkvist2001
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 november 2015, 20:25
Ort: Skåne

Yamaha DT startar inte?

Inlägg av Bergkvist2001 »

Tjena!
det är såhär att min Yamaha DT tidig modell (innan 1990) inte startar ut av en anledning? för någon vecka sen så var jag ute och körde med den och då gick den utan problem! men helt plötsligt när jag hade full gas så gick den ner i varv och upp och sen ner igen och då dog fanskapet... (den hade gått hur fint på fullgas innan och det var ingen dålig växel för situationen) nåväl när den dog så testade jag att få igång den igen, jag både kicka och försökte koppla igång den. Men inget fick den att starta. när jag hade rullat hem den fick den stå i maskinhallen tills igår då jag plötsligt orkade hålla på med den igen. det första jag gjorde var att försöka få igång den men inget hände nu heller. så jag bestämde mej för att ta reda på felet. jag märkte att förgasaren var väldigt skitig så jag plockade isär den och följde instruktionerna ordenkligt från en guide här på sidan. när den väl var rengjord och allt satte jag på den igen och försökte. men inget hände. förgasaren får soppa och förgasaren fungerar som den ska. efter jag kickat kanske ungefär 1 minut så kollade jag på tändstiftet som då var dyngsurt av bensin. då misstänkte jag att tändsystemet var kasst så jag kolla gnistan och det kommer en godkänd gnista. när tändstiftet väl var uppe så rengjorde jag det ordenkligt och blåste sedan av det. när jag satt på det så skulle jag testa att kicka igen. såklart så gick det inte pga att kicken var stum så nu är det förmodligen kolven som har satt sig i cylindern. så just nu håller jag på med att skruva av toppen och se om jag hittar felet.

mopeden saknar oljebehållaren så jag har kört på oljeblandad bensin. den oljeblandade bensinen har varit rätt blandad!

någon som har en aning om felet, då jag inte reder ut skiten? :( :evil:
Drive It Like You Stole It
YamahaneosSs
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 augusti 2015, 19:16
Ort: Askim436<3

Inlägg av YamahaneosSs »

Skriv svar