dt50mx motor problem

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

trasan2012
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 9 november 2015, 15:02
Ort: Åtvidaberg

dt50mx motor problem

Inlägg av trasan2012 »

hej hej . jag har ett problem med min dt50mx. för en tid sedan när jag skulle till praktiken slutade motorn o fungera. nu en tid senare. kan jag starta motorn. men får ingen gas. samtidigt får jag ett ljud så man skulle tro avgasröret skulle lossnat men sitter åt draget. nån som kan ha ide vad som hänt. försökt förklara så gott det går
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Att gasen inte tar kan vara så enkelt som att din wire har gått av. Det andra lät lite luddigt för mig.

Det här är tredje tråden med samma innehåll du skapar, tyvärr ligger alla fel. En person skrev det i en annan av trådarna, tyvärr med kass attityd och utan att rättavisa dig. Motorfrågor - Cross/SM är rätt plats. Gör inte en till denna gång. http://www.twostrokerider.se/forum/viewforum.php?f=62

Ett tips till att hitta rätt forumdel är att dels läsa beskrivningarna, men också några trådar. För att se vad andra har postat där.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Som du beskriver skulle jag tro att ram lagren på vevaxel har rasat.. Den startar men går inte att varva upp..

Ta loss svänghjul kåpan framför växelspaken.. Ta sedan tag i svänghjul o ryck upp o ned,in och ut.

Är det glapp är ramlagrena slut..
moddlaren trimma lungt
Skriv svar