Trim fråga

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Trim fråga

Inlägg av obi »

TJO! Undrar vad ni tycker att jag ska göra om jag ska trimma moppen... Ska jag ta bort reg skylten helt eller flytta in den vid hjulet eller bara vinkla den?? Det är ju såklart bäst att ta bort den helt, men då kanske polisen stannar än mer än om man har den kvar och bara kanske vinkla den. Tacksam för svar :) :)
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

När du trimmat moppen så ska du inte plocka bort reg-skylten. Då är det i så fall bättre att man köper en vanlig 30-moppe som inte har någon sådan från början och trimmar den. Du lär åka dit så in i helv...och lite till om polisen stoppar dig utan reg-skylt och trimmad moppe. Det är bättre att köra lugnt och i laglig hastighet, med reg-skylten på där riskerna är stora att plötsligt polisen kan dyka fram.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Ha kvar skylten, dom kan inte bevisa att de va du som körde och stannar dom dig är det bättre även där om du har skylten på
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

TheAndersson skrev:Ha kvar skylten, dom kan inte bevisa att de va du som körde och stannar dom dig är det bättre även där om du har skylten på

Okej , tack för svaren!! :) Vad ska man säga om man blir stoppad och dom börjar fråga om trim å så, o dom frågar om man har trimmat.. vad ska man säga då? :P
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

obi skrev:
TheAndersson skrev:Ha kvar skylten, dom kan inte bevisa att de va du som körde och stannar dom dig är det bättre även där om du har skylten på

Okej , tack för svaren!! :) Vad ska man säga om man blir stoppad och dom börjar fråga om trim å så, o dom frågar om man har trimmat.. vad ska man säga då? :P[/quote

Ingenting ...du har inte någon skyldighet att svara på den saken ....det är polisen som ska avgöra det. Men har du kommit som ett Jetflyg och de har sett dig kan du erkänna direkt. :(
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

runners skrev:
obi skrev:
TheAndersson skrev:Ha kvar skylten, dom kan inte bevisa att de va du som körde och stannar dom dig är det bättre även där om du har skylten på

Okej , tack för svaren!! :) Vad ska man säga om man blir stoppad och dom börjar fråga om trim å så, o dom frågar om man har trimmat.. vad ska man säga då? :P[/quote

Ingenting ...du har inte någon skyldighet att svara på den saken ....det är polisen som ska avgöra det. Men har du kommit som ett Jetflyg och de har sett dig kan du erkänna direkt. :(

OK tack som fan :P:P
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Du kan oxå försöka snacka bort det, säga nåt i stil med: ja jo jag vet att den går lite för fort men jag kan inget om mopeder och den va såhär när jag köpte den..

Har du ingen skylt så säger jag lycka till med att snacka dig ur det 😉
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Inlägg av obi »

TheAndersson skrev:Du kan oxå försöka snacka bort det, säga nåt i stil med: ja jo jag vet att den går lite för fort men jag kan inget om mopeder och den va såhär när jag köpte den..

Har du ingen skylt så säger jag lycka till med att snacka dig ur det 😉

okej ,tack :DD
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
Skriv svar