Komma undan polisen

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jäger
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 28 maj 2015, 21:40

Komma undan polisen

Inlägg av Jäger »

Tja! Hur brukar ni göra för att komma ifrån att bli tagn med era trimmade mopeder? Jag hade själv tänkt mig denna setup:
Polini 70cc sport
Stage 6 street, urpluggat
Dellorto 19mm
Malossi fly
Polini high speed
Borttagen V-ring
Borttagen luftburksstrypning
Vad tycker ni, borde man dra ifrån dem då eller borde jag istället sätta på en blackbox eftersom att den redan har ett diskret utseende? Vad tror ni förresten den kommer att gå i?
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Re: Komma undan polisen

Inlägg av edvib »

Jäger skrev:Tja! Hur brukar ni göra för att komma ifrån att bli tagn med era trimmade mopeder? Jag hade själv tänkt mig denna setup:
Polini 70cc sport
Stage 6 street, urpluggat
Dellorto 19mm
Malossi fly
Polini high speed
Borttagen V-ring
Borttagen luftburksstrypning
Vad tycker ni, borde man dra ifrån dem då eller borde jag istället sätta på en blackbox eftersom att den redan har ett diskret utseende? Vad tror ni förresten den kommer att gå i?
de e inte svårt att dra polisen om de är polisbil då för en mc snut kör man nästintill aldrig ifrån om man inte kan dra ut i skogen annars så är de ju bara att dra cykel bana dock så rekomenderar jag dig att stanna för polisen är man snäll mot dem är dem oftas snälla tillbaka
original är för gubbjävlar
Bild
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Som ny moppepojke på en trimmad maskin gå tankarna väldigt fort till att köra ifrån polisen. 99% har sett Ghost rider, och det ser ju så enkelt ut.

Som edvib säger så kan man köra in på en cykelbana om man har en bil efter sig. Som tonåring hörde jag även rykten om att polisen inte fick använda sirener om man var utan hjälm, för att man som förare blir stressad och lättare ramlar. Som du hör så går allt utför.

Det finns enligt mig två scenarion.

1. Du är redan välkänd av polisen:
Det lokala buset brukade köra ifrån Polisen. Dock var de ju igenkända, så man pratade helt sonika om det nästa gång man stötte ihop.

2. Du är inte känd av polisen:
Du stannar och säger något i stil med "Jo lite för fort går den väl, men det var förra ägaren som trimmade. Mina föräldrar vet inte, då skulle jag aldrig få köra den.". Beroende på Polis så går det hela mer eller mindre smärtfritt.

Jag råder starkt till att stanna. Har du två pistoler, sprängdeg och en mordhandbok i sadelfacket kanske det är klokare att köra, men om det bara handlar om en trimmad moppe - Stanna.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Jag hade aldrig stannat om de var i området där jag bor/känner till lite halvt. Vart stoppad första gången på 3 år för 2 veckor sedan. Uppe på liljeholmsbron i stockholm 00:30 på en torsdag. Då var det bara att stanna, utan reggskylt. Men va inga som helst problem sa att jag hade tappat den sen fick jag blåsa och åka vidare :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Pulze skrev:Jag hade aldrig stannat om de var i området där jag bor/känner till lite halvt. Vart stoppad första gången på 3 år för 2 veckor sedan. Uppe på liljeholmsbron i stockholm 00:30 på en torsdag. Då var det bara att stanna, utan reggskylt. Men va inga som helst problem sa att jag hade tappat den sen fick jag blåsa och åka vidare :)
Du ser. Polisen bryr sig mer om att man sköter sig i trafiken än om moppen råkar gå lite för fort. Självfallet finns det även griniga poliser, som med alla yrken. Men jag tror att polisen har oförtjänt dåligt rykte bland mopedister.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Skjutsade två personer på min slider utan hjälmar, trimmad moppe, ingen regskylt, endast frambroms, och inga lysen. Hade druckit (IDIOTISKT).
Såg blåljusen i min ögonvrå. Tänkte att jag inte kunde dra med dessa två på moppen, så stannade. Mina två polare sprang och kvar stod jag.

Spelade övertrevlig och snäll. Snackade mycket och framtiden och att moppen skulle säljas osv. Slapp blåsningen, böter och indraget körkort. Dem ville "ge mig en till chans".

Turen var på min sida den natten.
Åh Lilla Boone!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Att smita från polisen är inte något som man rekommenderar. Men faller de tankarna in när polisen dyker upp så handlar det om att tänka snabbt. Du har inte lång tid på dig. Det handlar om var du är och hur stor chans du har, hur snabb din moppe är. Är du av den nerviga typen så tänk inte tanken på att smita. Du måste alltid tänka klart även i stressade situationer och avgöra vilka vägar du ska välja och risken är stor att du ställer till med en olycka om du är stressad. Om det är en MC-polis så tänk inte tanken dina chanser på en moppe är väldigt små att komma undan.

Men som sagt! Jag rekommenderar inte att smita om man inte är säker till åtminstone till 90 procent att klara sig. Är det något som brukar reta upp polisen är det när någon försöker smita från dem.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar