Mulle Mecks Rieju spike

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jokahaolz
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 oktober 2014, 20:00
Ort: Linköping

Mulle Mecks Rieju spike

Inlägg av jokahaolz »

Den blivande militären

Tjenare! Det här är min Rieju spike.

när den här bilden var tagen (17/10-15) då var setup som nedan.

Setup:
Barikit 74cc sport
Technigas enox
Dellorto 16mm
ostrypt insug
dreving (14-56)


såhär ser/såg den ut i början av projektet. :(

http://imgur.com/WlJUesY

Som det kanske syns så är den ganska ful i kåpor ram mm.
I vinter har jag tänkt att vässa till din lite mer motormässigt. Samt ge den ett nytt utseende som jag tror kommer bli fett! :D


Mitt mål med projektet är:
Få en av de fräschare spike/dracs i östergötland (bor i linköping)
Meka en massa i min snart nybyggda verkstad
Ha det roligt :D


Här kommer en liten photoshop hur jag tänkt att köra med den. Dock så kanske den inte blir identiskt. kanske köper lite ny plast eller annat :)

http://imgur.com/jlp9qTf

kommande saker som ska göras! (uppdaterad 20/11-15)
inte börjat= :roll:
Håller på= :wink:
Färdig= 8)

Funktionsmässigt:
Plockat ner= 8)
Bytt framdäck= :wink:
Köpt nytt kåpset= 8)
Köpt Lack/färg= :wink:
Renoverat framgaffel= :wink:
Fräscha upp elsystem/nytt= :roll:
nya broms/kopplings handtag= :roll:

Utseendemässigt:
Lacka ram/sving svart= :wink:
Lacka Plast militärgrön= :roll:
Lacka Motor svart/guld= :wink:
Lacka avgasrör svart = :roll:
Lacka Fälgar militärgröna= :roll:
Lacka detaljer (brompedal etc) :wink:
Lacka gaffelkronor svarta= :roll:
Plastidippa bakdämparen svart= 8)

Prestandamässigt:
21-24mm förgasare= :roll:
13 framdrev=:roll:
Technigas enox= 8)


Det är det som jag tänkt att fixa fram till våren :)
Updates kommer komma snart men mycket mer frekvent när snön kommer :)

Ni får gärna kommentera vad ni tycker och vad som ska ändras! 8)[/img]

Kort första update 11/5-15
[spoiler]Idag har jag äntligen fått tag på lite kåpor som ska användas till bygget :)
Det är orginal bakskärm och sidokåpor.
Det är biltemas gamla sm stänka som ska kapas till o förfinas :)
I morgon så körs den för sista gången för säsongen. ska försöka lägga en liten börn som jag sedan kan skicka länk till i projekttråden. Då ser ni också lite hur den går.

Stay tuned for more 8) [/spoiler]

Update 11/08-15
[spoiler]Under den här helgen har det hänt en massa! :)
I lördags morse åkte jag bort till en polare (ostbågen) för att hämta honom och hans drac. Vi var hemma vid mig vid 1 tiden. Då började vi den stora nerplockningen :) Min spike är nu helt nerplockad o ska pillas lite till med i morgon. Min kompis (ostbågen) har plockat av allt förutom hjul o dämpning så inte mycket kvar där heller. Förhoppningsvis så gör han också en tråd här snart. Kan skicka lite bilder i morgon hur läget är. FYFAN VAD TAGG!!! 8)

ny update i morgon!

Peace out! [/spoiler]

Update 11/09-15
[spoiler] idag så har det inte hänt så mycket. Strul för min kompis ostbågen att komma hit så vi började lite sent. Vet dock lite mer saker som behövs införskaffas. I veckan ska jag antagligen lacka fälgarna med gummifärg.
Här kommer lite bilder på vad som hänt idag och hur våran mekplats ser ut just nu :)

http://imgur.com/HURf1Tp

http://imgur.com/3EOUqrJ

http://imgur.com/0wXBq55

Där kom lite få bilder. Lite fler bilder kommer senare i veckan. jag vet inte om det blir några större updates i veckan men lovar att göra 2-3 den här veckan i alla fall.

Ha en bra vecka![/spoiler]

Update 20/11-15
[spoiler]Såg det nu att min post som jag skrev den 17/11 inte hade kommit fram. Ursäktar för det. Iallafall, ångrade mig och behöll moppen så projektet är i full gång igen :) I veckan så köpte jag lack för ram och sving (mörk mörk grön Metallic). Jag har också börjat putsat mer och mer på motorn så den blir fin tills montering. Lite setupmässigt så säljer jag mitt Turbokit till en polare på måndag. Samtidigt som jag köper ett enox rör istället. Förhoppningsvis så blir det o bygga 12 snart också :) riktigt taggad.

Idag så har jag hjälpt mina kompisar en hel del. Jag har dock lackad min bakdämpare svart vilket blev skit fett 8). Har gjort en massa småpyssel men inget nämnvärt. Om 3 v så kommer jag ha ett ordentligt garage att hålla till i vilket blir mycket bättre.

Mer bilder kommer i morgon då jag skriver den här på mobilen.

Förlåt för kass uppdatering!
[/spoiler]

Update 24/11-15
[spoiler]Lite sen update. Har haft fullt upp med skola och annat på senaste tiden så har inte varit så vidare aktiv. jag har dock fått lite gjort på moppen men mest hjälpt kompisar då jag är ganska så pank just nu. får 500 spänn o leka med till moppen den siste november så då lär de dra igång igen. Har lackat bakdämparn med plastidip o det blev perfa. :) Igår så sålde jag mitt turbokit till en polare som håller på o mekar hemma hos mig så den försvann inte för alltid. Jag köpte ett technigas enox igår av en som bor i min närhet som precis fick sin rrx såld. är skit nöjd :) Planen ligger fortfarande i o lacka röret svart för extra militärstuk. vet dock inte hur jag ska göra med gaffeln helt än... om man ska polera eller lacka? just nu är den skitful med massor repor mm. samt så är packboxarna helt slut så ingen olja i... Går i tankarna på o köpa en paiolini gaffel (Derbi) o montera då de ser ganska så bra ut :) ni får gärna ge lite kommentarer om vad ni tycker o tänker om projektet. 8) just nu är det ganska kallt ut så kan inte lacka mm. snart byggt färdigt mitt blivande garage så då blir de o meka/lacka i de :) Fokuset ligger just nu på o få färdigt de så man slipper hålla på o meka i -10c som igår. Känner sig otroligt desperat då...
Aja ni får ha de gött så hörs vi snart igen!
[/spoiler]

Glöm inte kommentera!!
Senast redigerad av jokahaolz den 24 november 2015, 09:12, redigerad totalt 16 gång.
Rieju spike-04
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

följer detta, kul med lite mer projekt när det är såpass dött här!
tycker moppen såg bra ut i vit, andra bakkåpor bara skulle va snyggt sen ramen och svingen i röd eller nån liknande färg :)
gött å se
jokahaolz
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 oktober 2014, 20:00
Ort: Linköping

Inlägg av jokahaolz »

UPDATE!!!!! 08/11-15
Rieju spike-04
jokahaolz
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 oktober 2014, 20:00
Ort: Linköping

Inlägg av jokahaolz »

Update :)
Rieju spike-04
jokahaolz
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 oktober 2014, 20:00
Ort: Linköping

Inlägg av jokahaolz »

UPDATE
Rieju spike-04
ImTriiw
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 21 november 2015, 11:28

Inlägg av ImTriiw »

följer gärna detta :)
jokahaolz
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 oktober 2014, 20:00
Ort: Linköping

Inlägg av jokahaolz »

Uppdatering :)
Rieju spike-04
Skriv svar